Met de veerkracht van Nieuwkoop D1 zit het wel goed

VEP D1

D-pupillen, D1, Groep 2 21

14 september 2013 11:30

Bij winst kan SV Nieuwkoop D1 een plek in de bovenste regionen van bekerpoule 2-21 gaan innemen. Een mooi uitgangspunt om er eens flink tegenaan te gaan.

VEP D1 blijkt echter een uitgebalanceerd team te zijn. Voldoende snelheid voorin en naar mate je verder naar achter keek werden de spelers steeds groter en sterker. De Woerdense Daltons zaten er ook nog eens scherp bovenop vandaag. De D1 had het zwaar en moest alle zeilen bijzetten. Een  trap over alles en iedereen heen van een Woerdense verdediger resulteerde via een snelle spits in een prima openingstreffer van VEP.  0-1

Met de veerkracht van onze D1 zit het echter wel goed. Binnen twee minuten is het Tjeerd die met een cornerbal het hoofd van Robin vindt. Robin kopt prachtig naar de grond toe in. De bal wordt weggewerkt en Dave ramt de rebound op een verdedigend been. Roan staat op de juiste plek en tekent de 1-1 aan. Tegen het einde van de eerste helft is het weer de beurt aan VEP. Een indraaiende corner laat onze Pluk kansloos. 1-2.

In de tweede helft het zelfde wedstrijdbeeld. De 2-2 hangt wel in de lucht maar evenzeer de 1-3.  Soms lukt het onze mannen een vuist te maken en er met mooie combinaties uit te komen. Vaak is het VEP middenveld gewoonweg te sterk in de duels. Beide teams geven achterin nog maar weinig weg waardoor er maar schaars kansjes komen.

Door een tactische omzetting van coach Willem krijgt Nieuwkoop vlak voor tijd nog een pracht kans op de 2-2. De inzet gaat helaas een half metertje naast. Gevoelsmatig had er meer ingezeten voor Nieuwkoop. Maar vandaag neemt VEP D1 toch wel verdiend de 3 punten mee naar Woerden. Het is een fysieke wedstrijd geweest, moeilijk voor de mannen om dan mooi combinatie voetbal te laten zien. Tevens voor de prima leidende scheidsrechter een lastige wedstrijd om de grenzen steeds weer te moeten aangeven.

Volgende week spelen onze mannen bij onze noorderburen in Zevenhoven; Geel tegen Oranje oogt vast wel een stukje vrolijker dan het zwart-wit van vandaag.