JO13-2 wint eerste wedstrijd met dubbele cijfers

2406LD
ALPHEN AAN DEN RIJN
tel. 0172-492713

Afgelopen zaterdag 4 september stond de eerste wedstrijd voor de nieuwe JO13-2 op het programma. Om 8:30 uur mochten ze aftrappen tegen Alphia JO13-2. Voor beide teams was dit de eerste wedstrijd op een heel veld. Op een heel voetbalveld komen er ook wat andere regels bij, zoals ingooien in plaats van dribbelen of buitenspel.

Het was al snel duidelijk dat Nieuwkoop het beter veldspel had ten opzichte van de gastheren uit Alphen. De vele positiespelletjes op de training werpte gelijk zijn vruchten af. Soms met snel combinatiespel naar voren en als het nodig was weer even de rust opgezocht bij de verdedigers of zelfs bij de keeper zodat we aan de andere kant weer konden opbouwen. Het was echt een genot om naar te kijken en ook de vele ouders langs de lijn raakte steeds meer enthousiast.

In de rust werden zelfs al discussies gevoerd hoeveel het wel niet zou worden. U raad het al, het was niet echt een wedstrijd voor een spannend verslag. Het was eigenlijk éénrichtingsverkeer maar voor een eerste wedstrijd was het toch fijn om zo te kunnen beginnen. Uiteindelijk heeft de keeper van ons maar 1x de bal recht op hem afgehad en voor de rest alleen wat terugspeelballen. De uitslag was dan ook 0-14.

Aanstaande zaterdag spelen we om 8:30 uur thuis tegen Alphen zelf. Kom gerust kijken en genieten van deze talenten. Tot zaterdag!!