Nieuwkoop verrassend onderuit tegen Gouda

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Een week na de verloren derby tegen TAVV stond voor Nieuwkoop opnieuw een thuiswedstrijd op het programma. Ditmaal kwam SV Gouda naar Sportpark de Dulen, een ploeg in degradatienood. De nood van de onderste plekken is bij Nieuwkoop al even verdreven en in dit duel mogen er eigenlijk wel drie punten worden verwacht. Uit werd er tenslotte met 1-4 gewonnen.

Doelman Thomas Boekestein ontbreekt nog altijd, waardoor Sem van Wijngaarden opnieuw in de basis start. Boy Vork speelt in plaats van de afwezige Dirk van den Haak en Sallem Chemlali start in plaats van Chiel Groenewoud.

Een eerste kans in deze wedstrijd was voor Thijs van der Zon. Zijn inzet werd na vier minuten gepakt door de keeper. Aan de andere kant zagen we in de openingsfase een mogelijkheid voor Gouda uit een vrije trap, maar die werd goed gepakt door Van Wijngaarden. Beide ploegen kwamen moeilijk tot kansen, maar na twintig minuten was Vork heel dichtbij de openingstreffer. Hij schoot alleen naast in plaats van in het doel. Veel invloed had ook de scheidsrechter, die bijzonder weinig toeliet. Daardoor was het moeilijk voor beide ploegen om tot goede aanvallen te komen.

In het laatste kwartier voor rust kreeg Gouda nog een paar mogelijkheden. Twee pogingen van de bezoekers eindigden naast het doel. Nieuwkoop was vooral slordig. Zo werd heel veel de bal achter de medespeler gespeeld, waardoor het aanvalsspel enorm werd vertraagd. Een logische ruststand was 0-0.

Kort na rust al snel een grote kans voor Nieuwkoop. Uit een vrije trap kopte een Gouda-verdediger net naast het eigen doel. Nieuwkoop wist Gouda na rust flink onder druk te zetten op eigen helft, maar tot grote kansen kwam het niet. Na 68 minuten kreeg Gouda een vrije trap op randje strafschopgebied na hands van Niels van Rijn. Gouda maakte daar optimaal gebruik van en de bal werd langs de muur in de korte hoek binnengeschoten. 0-1.

De enige reactie die Nieuwkoop kon geven kwam van de voet van Chemlali. Van ver schoot hij de bal naast. Nieuwkoop was de tweede helft gelijkwaardig aan Gouda, maar tot grote kansen kwamen allebei de ploegen niet. Tot gele kaarten wel, want zeker in de slotfase waren er nog een aantal pitte overtredingen. In blessuretijd was Nieuwkoop nog dichtbij een gelijkmaker, maar bij een scrimmage vlak voor het doel werd de bal tot drie keer toe van de doellijn gehaald. Een 0-0 eindstand had beter gepast, maar na 90 minuten was de eindstand toch echt 0-1.

Opstelling SV Nieuwkoop:
Sem van Wijngaarden; Rick Pouw (46. Tim Bosma), Niels van Rijn, Daan Zuijdervliet, Sem Meertens; Joris Verweij (63. Jeffrey van Lith), Dave Verhage (76. Chiel Groenewoud), Boy Vork; Thijs van der Zon, Sam Vijfhuizen (46. Mike van Schie), Sallem Chemlali.

Uitslagen 3e klasse A:
FC Oudewater - Aarlanderveen 3-3
CVC Reeuwijk - VVSB 2-3
TAVV - FC Oegstgeest 2-0
Lugdunum - VVC 2-0
Sporting Leiden - Be Fair 1-1
Blauw-Zwart - Alphia 1-4
Nieuwkoop - Gouda 0-1

Stand 3e klasse A:
1. FC Oudewater 18-45 (41-13)
2. Alphia 18-37 (39-21)
3. TAVV 18-36 (45-20)