E3: drie doelpunten van Sem

Woerden E4

E-pupillen, E3, Groep 5 04

31 augustus 2013 10:15

Na drie trainingen en een oefenwedstrijd voor de zomervakantie, een training afgelopen zondag en vrijdag was de E3 klaar voor de start. De mannen hadden er veel zin en waren ook misschien wel een beetje zenuwachtig. En de coach ook een beetje.

Met een kleine rondo voor de wedstrijd om een beetje warm te draaien begonnen we gespitst aan de wedstrijd. We begonnen fel en gaven veel druk op de bal, dit was ook de opdracht die ze mee hadden gekregen. Met Bram en Quinten als grootste aanjagers, was het een stuk makkelijker voor Maik om de bal af te pakken. Vanaf daar stond Lars weer vrij om zo de bal weer uitstekend naar voren te brengen.

Na 5 minuten was het Norten die na een fraaie pass van een medespeler, recht op de keeper af liep. Hij kon hem er zelf in schieten, maar was niet zelfzuchtig en gaf een fraaie korte pass op de meegelopen Sem, die niet veel moeite had om de bal in het open doel te schieten. De tegenstander herstelde zich sterk en had ook een paar sterke en balvaardige spelers, maar de druk bleef hoog. Het koste de coach wel aardig zijn stem om ervoor te zorgen dat achterhoede en voorhoede bleven omschakelen.

Met een paar fraaie reddingen van Jaap werd er lang de nul achterin gehouden. Met wederom een goede aanval was het weer Sem die uitstekend scoorde. Ook Indy pakte het vrijstaan goed op, nog een beetje meer naar de zijkant en dan een ideaal aanspeelpunt voor onze achterhoede.

De coach die Boyd vorig jaar had was even vergeten uit te leggen dat je bij thuiswedstrijden uiterlijk een half uur voor de wedstrijd aanwezig moet zijn. Daarom meldde hij zich van kwaad bewust nu ook een kwartier voor de wedstrijd bij de rest van het team. Na dus een wat langere wisselbeurt mocht ook hij het veld betreden en voerde zijn verdedigende taak prima uit.

Aan het begin van de 2e helft begonnen we weer fel en dat resulteerde in het derde doelpunt van Sem. Aan het eind van de wedstrijd waren de meeste jongens doodop. Dat leverde wat meer kansen op voor Woerden. En ook zij mochten een doelpuntje maken.