MO17-1 verslaat ook Rohda '76 en blijft ongeslagen

Meike Kuijf (schot)
... (schot)
Meike Kuijf (schot)
Lesley van Houten (vrije trap)
... (schot)
Ashani Sital (schot)

6 november 2021 13:00

M. Sinnige

Sportpark De Dulen
Ladderhaak 2
2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Vandaag hadden we onze derde wedstrijd in één week. Na Sportlust en Rijnstreek stond vandaag Rohda op het programma.

Om 13.00 uur werd er afgetrapt en je kon wel merken dat de meiden er klaar voor waren, maar ook dat ze vermoeid waren na twee wedstrijden en een toetsweek voor de meeste. Maar zoals altijd gingen ze er vol voor. Ze begonnen vrij rommelig, maar wisten elkaar toch te vinden. Rohda speelde erg verdedigend. Zodra wij de bal hadden stond er gelijk een paarse muur voor het doel, waar heel moeilijk doorheen te komen was. Pas na een half uur wist Meike de bal in de korte hoek te prikken. 1-0. Tien minuten later maakte Rohda na een mooie aanval de 1-1. Meike had goed onthouden hoe ze haar eerste maakte en bijna op dezelfde manier maakte ze ook de 2-1.

Na de rust kwamen we vrij sterk de kleedkamer uit en kwamen we regelmatig in de buurt van het doel van Rohda. Tijdens een aanval werd er een overtreding gemaakt en mocht Lesley aantreden voor een vrije trap. Ze legde aan en schoot met veel souplesse richting het doel. We weten niet of die aangeraakt is, maar het werd wel de 3-1 en wij zetten hem op Lesley haar naam. Rohda kwam tien minuten later weer terug in de wedstrijd toen ze 3-2 maakten. We moesten nog even een tandje bijzetten om het weer onze kant op te draaien. Pas 20 minuten later bracht Ashani de verlichting en maakte de 4-2, wat ook de eindstand is geworden.

Op doorzetting, kracht en samenwerking hebben we deze week drie wedstrijden met elkaar doorstaan. 2x gelijk 1x winst. Nog steeds geen wedstrijd verloren en we doen nog steeds mee in de bovenkant van de competitie. Super trots op dit team wat ze elke week weer doen en presteren. Op naar aankomende zaterdag dan de bekerwedstrijd tegen Bernardus.