JO15-1 herovert koppositie na ruime zege tegen Alphia

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

'AFGELAST', 'AFGELAST' en 'AFGELAST'. Dat was er vorige week te lezen bij de uitslagen in onze poule. De velden hadden het zwaar met de regen en ook deze week was het niet veel beter. Tel daar de nieuwe coronamaatregelen bij op en je hebt een ingewikkelde situatie. Gelukkig bleek ons team en ook de tegenstander van vandaag flexibel en zo stonden we zondagochtend om 11:00 uur klaar om tegen Alphia te spelen, in plaats van zaterdag op gras. Vrijdagmiddag werd er getraind, dus het team was er klaar voor.

Positief nieuws kwam er zaterdag al. Onze concurrent RVC '33 had verloren van DONK, waardoor de koppositie voor ons voor het grijpen ligt. Het doel was dus helder voor deze zondag en iedereen was scherp en gemotiveerd om er het beste van te gaan maken. Dat deden we zonder Thijs Gerritsen, die er helaas niet bij kon zijn. Sem de Waal uit de JO17-2 nam zijn plek over in het doel. De opstelling was als volgt: Sem; Olivier, Milan, Luuk, Justijn; Tieme, Thijs Gehlen, Daan; Senna, Yoren en Floor. Salah en Naud begonnen op de bank.

Dat de JO15-1 scherp was, merkte Alphia ook al heel snel. Binnen een minuut kwam Nieuwkoop namelijk al op voorsprong. Mooi combinatievoetbal bracht de bal aan de rechterkant van het strafschopgebied bij Senna. Hij legde de bal terug op Tieme, die goed binnen schoot. 1-0. Na de snelle voorsprong leek het iets in te kakken bij Nieuwkoop. De scherpte moest hervonden worden en het was Yoren die in de spits de hoofdrol greep. Zijn eerste kans ging nog naast, maar na elf minuten maakte hij zijn eerste goal. Van een meter of vijf schoot hij aan de rechterkant van het strafschopgebied binnen. 2-0.

Yoren had het op zijn heupen na zijn eerste goal. De wet van de ketchupfles waarschijnlijk. Na 18 minuten kreeg hij de bal op het middenveld, dribbelde iets in en schoot van een meter of 35 de bal onhoudbaar langs de keeper. 3-0. Direct na de aftrap zette Nieuwkoop snel druk, veroverde de bal, stuurde Yoren nog maar eens diep en hij schoot zijn hattrick binnen. 4-0. Ook andere jongens probeerden nu tot kansen te komen. Olivier schoot een keer van afstand, maar zag de keeper redden. Tieme kopte uit een vrije trap van Milan de bal in de handen van de keeper.

We hadden Alphia bij de opbouw vaak al snel bij de strot, door vroeg druk te zetten op de backs. Na 27 minuten voerde Senna dit goed uit, veroverde de bal en gaf deze mee aan Thijs Gehlen. Uit zijn voorzet kon Yoren de bal in een leeg doel tikken. 5-0. Een paar minuten later weer een kans voor Yoren en weer een goal. 6-0. Het slotakkoord van de eerste helft was voor Milan, die ook maar eens kwam buurten voorin en van afstand de bal, met wat hulp van de keeper, binnen schoot. 7-0 bij rust. Een ongekende luxe tegen een ploeg die maar één plek onder ons staat op de ranglijst.

Na rust was Alphia sterker en was bij Nieuwkoop ook wel het besef dat de buit al binnen was. Er werd minder gas gegeven dan in de eerste helft, maar er werd tegelijkertijd ook niks weggegeven. Zo had Alphia in de hele wedstrijd geen enkel schot op doel. Onze verdediging stond als een huis. Dan de eigen kansen. Salah en Floor kregen na rust een paar mogelijkheden, maar het was Yoren die het net weer wist te vinden. Na een geweldige dieptepass van Salah kon Yoren 1 op 1 met de keeper en maakte hij zijn zesde van de ochtend. 8-0.

In de laatste tien minuten werd nog een keer aangezet. Uit een hoekschop werd een poging van Senna van de lijn gehaald en Salah kopte in het zijnet. Later mocht hij ook 1 op 1 met de doelman, maar laatstgenoemde kwam als winnaar uit de strijd. Senna kreeg de laatste kans van de wedstrijd, maar schoot net naast.

Uiteindelijk dus een ruime 8-0 zege tegen Alphia. Sunday funday. De koppositie is weer van ons en volgende week kunnen we de titel: 'Winnaar van de 2e fase' in de wacht slepen op bezoek bij Woerden. Complimenten aan het team voor de enorme inzet en het mooie voetbal van vandaag. Er is duidelijk vooruitgang te zien en iedereen heeft zijn steentje bijgedragen aan de winst van vandaag. Dank ook aan onze invalkeeper Sem! Op naar volgende week, uit naar Woerden.