JO15-1 ongeslagen poulewinnaar van de tweede fase

Woerden JO15-1

Nieuwkoop JO15-1JM

Thijs Gehlen (afstandschot)
Yoren van Hartevelt (afstandschot)

11 december 2021 10:15

J. van den Haak

Sportpark Woerden
Steinhagenseweg 7
3446GP
WOERDEN
tel. 0348-415757

Na vier wedstrijden en een afgelasting kwam er deze zaterdag een einde aan de tweede competitiefase voor de JO15-1. Het vijfde duel dat we mochten spelen in deze poule was in en tegen Woerden, tegen de plaatselijke SC. We stonden voor de aftrap bovenaan en dus werd er, ook al tijdens de training vrijdag, volop gediscussieerd over hoe we dit nou moesten noemen; bovenaan eindigen na vijf wedstrijden voetballen. Kampioenschap of poulewinnaar? We houden het maar in het midden. Eerst maar eens de drie punten binnenhalen.

Trainers Roland Verlaan en Rick Sinnige kozen deze keer voor de volgende elf basisspelers: Thijs Gerritsen; Naud, Milan, Luuk, Justijn; Tieme, Thijs Gehlen, Salah; Daan, Yoren en Floor. Olivier en Senna begonnen als wissel.

Over de eerste 27 minuten kunnen we vrij kort zijn. Daar waar we vorige week tegen Alphia in de eerste helft de goals achter elkaar wisten te maken en bij rust met 7-0 voor stonden, hadden we nu na 27 minuten nog geen enkele kans gekregen. Woerden had kennelijk de uitslag gezien van ons duel tegen Alphia en besloot zeer compact te gaan voetballen. Het had veel mensen achter de bal en hield vooral de as dicht. Dit gaf wel weer ruimte aan de zijkanten, maar we hadden moeite om via die weg tot kansen te komen, omdat je uiteindelijk toch weer naar het drukke centrum moest. Aan de andere kant gaven we ook niks weg. De verdediging stond vandaag andermaal als een huis.

Na 28 minuten mochten we dan de eerste kans noteren. Daan probeerde het met een schot van afstand en zag de keeper redding brengen. Uit de hoekschop die volgde, goed genomen door Tieme, werd de bal doorgekopt en vervolgens van dichtbij binnengetikt door Salah. 0-1! Dat was toch wel een lekkere bevrijding. Het bleek stimulerend te werken, want al heel snel wist Salah weer het net te vinden. Na een geweldige rush van Thijs Gehlen kon Salah de bal binnentikken. Echter werd de goal afgekeurd, omdat de grensrechter buitenspel had gezien. Daar was hij dan ook de enige in, maar de scheidsrechter volgde na een soort gesprek zijn advies. Dan proberen we het toch nog een keer? Dat bleek vandaag geen probleem voor Salah, want een minuut later had hij alsnog de 0-2 in het net liggen. Zijn hattrick leek er ook nog even te komen, maar via de paal en een been van Woerden bleek de bal net niet (of net wel...) over de lijn te zijn. Geen geldig doelpunt in ieder geval. Ruststand 0-2.

In de tweede helft was het zaak om Woerden zo snel mogelijk definitief de nekslag te geven. Een storm aan kansen zou volgen. Yoren kreeg vijf minuten na rust een levensgrote kans van een meter of drie/vier, maar schoot de bal tegen de keeper aan. Een minuut later scoorde hij wel, nadat een aanval over rechts goed werd uitgespeeld. 0-3. Vorige week scoorde Yoren een dubbele hattrick en ook nu had hij weer zin in wat goaltjes, want al snel maakte hij ook, met wat hulp van de grabbelende keeper, de 0-4.

In de tien minuten die volgden zagen we ook grote kansen voor Floor, Salah, Olivier en Senna. Thijs Gehlen was uiteindelijk de gelukkige die het vijfde doelpunt op zijn naam kreeg. Een snoeihard schot van afstand vloog over de doelman heen. 0-5. In de slotminuten werd nog een keer het gaspedaal ingedrukt. Daan schoot op de paal, maar via Yoren (weer een hattrick) kwam er toch nog een doelpuntje bij. Vanuit de draai schoot hij de bal keurig in de hoek 0-6.

Zo zijn we onderaan de streep dus poulewinnaar en daarmee kampioen van de tweede fase. Dat klinkt dan maar het mooist. Het team verdient een groot compliment voor de vooruitgang die het heeft geboekt in de afgelopen maanden. Er is echt een team komen te staan en dit merk je aan de sfeer, maar ook het voetbal dat we op de mat leggen. Er ligt een mooie basis om na de winterstop weer te gaan knallen, hopelijk in de 1e klasse, maar die bal ligt nu bij de KNVB. Ik zou zeggen: schiet 'm in de kruising. Volgende week sluiten we de eerste seizoenshelft op een leuke manier af, waarna we 10 januari weer starten met trainen.

Test.png

JO15-1_21-22-1.png