D1: wedergeboorte van een Overmarsje met Messi trekjes

Zevenhoven D1

D-pupillen, D1, Groep 2 21

21 september 2013 9:30

Het gloednieuwe Zevenhovense breedtesport tapijt was vandaag het decor voor de 4e wedstrijd in bekerpoule 2-21 van onze D1.

Getooid in de nieuwe, door ST/Warmte beschikbaar gestelde warmloopshirts werden de mannen door Willem op scherp gezet. Precies om 09.30u werd er afgetrapt.

Nieuwkoop speelde eigenlijk een prima wedstrijd. Het was genieten van het opbouwende samenspel. Er werd hard gewerkt en er waren af en toe goede kansen. Zevenhoven was fysiek sterker, ging flink de duels in, en deed de Nieuwkopers binnen de grenzen van het toelaatbare pijn.

Hun getalenteerde voorhoede bestond daarnaast ook nog eens uit : Op links een Ballotelli-achtige aangever (incluis kapsel) en op rechts een wedergeboorte van een Overmarsje met Messi trekjes. In het midden een speler die aan van Persie deed denken maar dan 2 meter langer. Deze maakten dan ook het verschil in kwaliteit duidelijk in de ruststand 2-0.

In de 2e helft hing lang de aansluitingstreffer in de lucht. Zevenhoven sprong wat onzorgvuldig om met hun kansen. Maar er werd ook uitstekend verdedigd door Nieuwkoop. Prachtige redding van Wessel van de doellijn tekende de opperste concentratie waarmee de mannen speelden.

Helaas niet gelukt om punten te pakken vandaag. Met de op papier iets makkelijkere tegenstanders die nog komen gaan, gaat dat vast goed komen.