JO15-1 wint oefenduel tegen Voorschoten '97

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Voor de JO15-1 deze zaterdag geen competitie. Om wel een beetje in het ritme te blijven werd er een oefenwedstrijd geregeld tegen Voorschoten '97 JO15-2, ook een 1e klasser. Na de storm van vrijdag was het nu tijd om te gaan stormen op het veld, want de bittere nasmaak van de 2-3 competitienederlaag van vorige week tegen Sportlust '46 willen we graag snel weer wegspoelen.

We moeten het nog doen zonder de geblesseerde Senna. Gelukkig kon Lucas uit de JO13-1 vandaag weer bij ons aansluiten. Dit leverde de volgende opstelling op: Thijs Gerritsen; Naud, Milan, Lucas, Luuk; Olivier, Thijs Gehlen, Salah; Daan, Yoren, Floor.

De storm die we misschien wel verwacht of gehoopt hadden op het veld, bleek eerder een natte wind te zijn. De eerste helft verliep namelijk dramatisch voor de JO15-1. De basisafspraken werden overboord gegooid en het was erg slap en slordig. Het had wat weg van een stuurloos schip. Voorschoten wist hier (gelukkig) niet echt van te profiteren. Na een kwartier kregen ze een grote kans, maar bracht Thijs goed redding. De rebound werd naast geschoten. Twee minuten later werd wel geprofiteerd, toen onze gasten een strafschop kregen. Dit betekende de 0-1.

In de fase daarna begon Nieuwkoop voor het eerst richting het doel van Voorschoten te kruipen. Dit leverde kansjes op voor Yoren, Daan en Tieme. Voorschoten probeerde in de tussentijd Thijs nog een keer onder vuur te nemen, maar die was opnieuw een sta in de weg. In de laatste seconden voor rust lanceerde Thijs Gehlen vanuit de rechterhoek de bal richting het strafschopgebied. Gelukkig stond er ook vandaag wat wind en kreeg die vat op de bal, want hij waaide ineens binnen. 1-1. Geluk of toch een bewussie?

In de rust werd de boel in de kleedkamer op scherp gezet en vielen er ook harde woorden. De spelers voelden het zelf gelukkig ook, waardoor er na rust veel meer pit in de ploeg zat. Daardoor konden we weer meer richting het voetbal dat we gewend waren. Voordat dat zover was, moest eerst Thijs zich weer onderscheiden. In de eerste minuut na rust bracht hij goed redding bij een 1 op 1 situatie.

Daarna was Nieuwkoop aan de beurt en ging Salah zich mengen voor het doel. Een eerste poging schoot hij nog naast, maar een tweede kans was raak. Hij kreeg op de rand van het strafschopgebied een rebound voor zijn voeten en schoot deze hard en hoog binnen. 2-1. Vijf minuten later kreeg Tieme van dichtbij een kopkans, maar de keeper kon de bal vangen. Kort daarna werd er gewisseld en werd de in de rust gewisselde Daan weer in de ploeg gebracht. Salah werd doorgeschoven naar de spits. Dit bleek direct een gouden zet, want toen het spel werd hervat kon Salah de diepte in. Hij hield goed het overzicht, legde de bal breed op de meegelopen Daan, die vervolgens de 3-1 binnen kon schuiven. Mooi uitgespeeld door Salah en Daan!

Na de 3-1 gingen we het ons toch ineens weer moeilijker maken. Dit leverde Voorschoten zelfs een 3-2 op, toen onze bezoekers op mysterieuze wijze in een 3 tegen 1 situatie konden komen voor ons doel. De tegentreffer werd overigens snel weer weggespoeld. Salah schoot uit een hoekschop zijn tweede van de ochtend binnen, wat de 4-2 betekende. Het slotstuk was voor Voorschoten, dat nog een keer een penalty kreeg. Deze keer stopte Thijs Gerritsen de strafschop, waardoor het 4-2 bleef.

Complimenten aan het team voor hoe het zich in de tweede helft herpakt heeft. Het werd een oefenwedstrijd in de categorie: afvinken, (stiekem) vergeten en snel weer door. Volgende week oefenen we met een 15-1/15-2 team tegen Woubrugge JO15-1. Dank ook aan Lucas voor het meedoen weer vandaag! Top gedaan.