Regenachtige start voor JO15-2 eindigt in overwinning op Sportlust ’46

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Nieuwkoop JO15-2 speelde zaterdag 24 september een thuiswedstrijd in de regen. Sportlust '46 JO15-4 was de tegenstander in deze competitie waarin Nieuwkoop volop meedoet voor het kampioenschap.

De wedstrijd werd aangevangen in regenachtig weer en Nieuwkoop startte sterk, zoals we de laatste tijd vaker hebben gezien. Sportlust had duidelijk geen antwoord op het harde werk van het middenveld van Nieuwkoop. Dit leidde al vroeg in de wedstrijd tot goede kansen. De tegenstander werd op eigen helft vastgezet en kon offensief geen vuist maken. De Nieuwkoopse verdediging liet weinig steken vallen. Net als in de wedstrijd tegen Altior werd iedere potentiële aanval van Sportlust al vroeg opgevangen en via de beide zijkanten uitverdedigd. Onze hardwerkende voorhoede met Karim, Gijs en Marouane maakte het daarbij de verdedigers van Sportlust goed zuur. Veelal vond het middenveld aansluiting. Hierdoor kwam Mohamed tot twee keer toe dichtbij een doelpunt door schoten vanaf de 16 meter, die nog net door de keeper tot corner verwerkt konden worden. Ook Nabil was dichtbij, zijn bal ging echter voor langs. Helaas resulteerde het overwicht in de eerste helft niet tot een voorsprong, dus gingen we met een 0-0 gelijke stand de rust in.

De tweede helft begon Nieuwkoop zwak; alsof men nog bezig was met de thee. Een onoplettendheid in de verdediging resulteerde, totaal tegen de verhouding in, in een voorsprong voor de bezoekers: 0-1. Nieuwkoop hervond zichzelf en ging verder waar het de eerste helft gestopt was. Het continu druk zetten aan de flanken leverde Nabil een kans op. Op randje 16 meter speelde hij de bal in de voeten van onze spits die met de rug naar het doel stond. Hij wist behendig de bal vrij te maken en schoot de bal keurig binnen voor de gelijkmaker 1-1.

De strijd werd hierna verlegd naar het middenveld waar zowel onze middenvelders als verdedigers goed en hard werkten. Duidelijk was dat Sportlust zich nog niet gewonnen gaf, de duels werden feller en op een aantal momenten was ingrijpen van de scheidsrechter noodzakelijk. Sportlust kwam echter door doortastend ingrijpen van onze beide backs Sem (op rechts) en Sven (op links) niet in gelegenheid om gebruik te maken van de flanken. Na zo'n moment op de linkerflank werd Karim aangespeeld en die ging vanaf halverwege de eigen helft op een solo-avontuur. Nadat hij zich ontdaan had van diverse spelers van Sportlust vond hij nog net genoeg kracht om de bal langs de keeper via de paal in de verre hoek te prikken voor de 2-1 voorsprong.

Hierna was het vuur uit de tegenstander verdwenen en is Nieuwkoop nauwelijks meer in de problemen gekomen. Vijf minuten voor tijd speelde aanvoerder Joost een lange bal over de linkerkant naar Karim. Wederom liep hij weg van de verdedigers, behield het overzicht en speelde de bal op de ingelopen rechtsbuiten Gijs, die simpeltjes de 3-1 binnentikte.

In de slotminuut kreeg Nieuwkoop ook via Gijs een goede kans op de 4-1, maar die schoot de bal helaas hoog over het doel van de tegenstander.
Een bijzonder goed resultaat en dik verdiende zege na een goede en strijdvaardige pot voetbal. Een 3-1 overwinning op Sportlust '46 JO15-4 die in de boeken kan. Volgende week de derby tegen Nicolaas Boys JO15-1, waar we gaan strijden om de koppositie. Een uitduel, dus kom allemaal gezellig kijken of we de punten mee terug naar Nieuwkoop kunnen nemen!