Nieuwkoop en VVSB houden elkaar in evenwicht

Nieuwkoop 1

VVSB

5 november 2022 14:30

R.M.C. Duindam

Sportpark De Dulen
Ladderhaak 2
2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Met de 0-9 zege in de benen van vorige week trad Nieuwkoop deze zaterdag op eigen veld aan tegen VVSB. De ploeg uit Noordwijkerhout heeft hetzelfde aantal punten en kan dus worden gezien als een concurrent. Aan het einde van de rit stond er dan ook een gelijke stand op het scorebord.

Het eerste deel van de wedstrijd was voor Nieuwkoop. Het had de wedstrijd onder controle en kreeg via Boy Vork een grote kans op de openingstreffer. De middenvelder zag hoe de keeper ternauwernood de bal voor de lijn wist te keren. Na een kwartier voetballen hielden de oranjehemden hun adem in, toen Sem Meertens een doorgebroken speler neerhaalde. Hij ontsnapte met een gele kaart en zag daarna hoe doelman Thomas Boekestein de vrije trap van VVSB uit de rechter bovenhoek tikte.

Kansen voor Nieuwkoop bleven daarna volgen via Sam Vijfhuizen en Joris Verweij, maar het was VVSB dat na 38 minuten de score opende. Een vrije trap wordt niet goed uitverdedigd en uiteindelijk verdwijnt de bal in het doel. 0-1. Vlak voor rust drukte Nieuwkoop het gaspedaal andermaal in, maar mogelijkheden van Dirk van den Haak, Hamza Elmaraije en Dave Verhage troffen geen doel. Laatstgenoemde was nog het dichtst bij, maar zag hoe de bal van de lijn werd gekeerd door een verdediger.

De tweede helft was Nieuwkoop duidelijk de bovenliggende ploeg. Toch wilde de bal er niet in. Opnieuw was Verhage er dichtbij, maar hij wist ook een aantal keer Elmaraije te bedienen. Ook de veelscorende spits kreeg de bal niet tegen de touwen. Tien minuten voor tijd lukte dat wel, toen Elmaraije werd neergehaald in het strafschopgebied. De aanvaller benutte zelf de penalty. 1-1.

In de slotfase gingen beide ploegen nog op zoek naar de volle drie punten. Nieuwkoop was via een kopbal van Sam van der Hoorn uit een hoekschop nog dichtbij, maar de bal ging net naast. Vlak voor tijd ontsnapte VVSB nog aan een rode kaart, na een harde overtreding op Elmaraije. De scheidsrechter hield het echter bij een gele kaart. De eindstand werd zodoende 1-1, daar waar Nieuwkoop gezien de kansenverhouding recht had op meer.

Opstelling SV Nieuwkoop:
Thomas Boekestein; Mike Boelee (78. Mike Poelwijk), Sem Meertens, Joris Verweij; Rick Pouw, Dirk van den Haak (46. Chiel Groenewoud), Boy Vork, Sam van der Hoorn, Dave Verhage; Sam Vijfhuizen, Hamza Elmaraije.