Prima inzet D1. Loon naar werken tegen Kickers: 8-0 (4-0)

Kickers'69 D1

D-pupillen, D1, Groep 2 21

28 september 2013 11:30

M. van Lith

Tot nu toe 3 punten uit 4 wedstrijden. Dat is minder dan de heren verdienen op basis van de tot nu toe vertoonde werklust in de wedstrijden. Vandaag hadden de mannen dan ook zichtbaar honger naar de 3 punten.

Handicap in de voorbereiding deze week was dat het halve team op schoolkamp was. Tevens ontbrak vandaag achterin onze rots in de branding Sem. Aan Roy de taak om Sem's plek in de as op te vangen. Dat ging al met al zeer verdienstelijk.

De al weken in de D2 excellerende Nino mocht zijn kunsten in de eerste helft voor het D1 publiek vertonen. Prima invalbeurt gehad. Flink wat druk kunnen zetten op de linkerflank. Een aantal voorzetten afgeleverd en zelfs twee mooie kansen. Helaas had de tegenstander een uitstekende keeper.

Dan de wedstrijd. Willem had zijn mannen met de warming-up tijdig op scherp. In het eerste kwartier had Nieuwkoop de wedstrijd geconcentreerd onder controle. Vier prachtige goals uit zes of zeven kansen stelden de drie punten vroegtijdig veilig.

Een compliment voor de tegenstander is op zijn plaats hier. Kickers deed in het vervolg van de eerste helft zeker niet onder voor de Nieuwkopers. Pluk verrichtte een paar fabelachtige reddingen. Zo kon onze D1 met een 4-0 voorsprong de limonade gaan nuttigen.

Tijdens de tweede helft gaf Nieuwkoop achterin echt niks meer weg. Er werd goed opgebouwd, mooi in de diepte gepasst. Zo konden Mike, Lorenzo, Roan en Tjeerd de ruimte achter de Leimuidense verdediging keer op keer benutten. Ook de aansluiting vanaf het middenveld zat snor. Zo bracht de tweede helft  wederom vier prachtige goals.

Eindstand 8-0.

Met nog twee krakers tegen TAVV en ARC voor de boeg bivakkeert het Nieuwkoopse pupillen vlaggeschip mooi in de middenmoot van poule 2-21. Dit jaar is er een D1 ontstaan met mannen die als vriendenteam met elkaar voetballen. Voor elkaar door het vuur willen gaan en samen de strijd aandurven met aantrekkelijk combinatiespel.