D1 is scherper in de afronding en wint van TAVV (2-4)

TAVV D1

Nieuwkoop JO13-1

D-pupillen, D1, Groep 2 21

5 oktober 2013 10:15

Dertien spelers, in blauwe trainingspakken, drie leiders en elf supporters in spijkerbroek pleegden rond 09.30 een blauwe invasie op de Ter Aarse voetbalvelden. Spannende pot vandaag tegen een op papier gelijkwaardige tegenstander. TAVV D1 stond op de ranglijst vóór onze D1-helden.

Na drie keer nipt verlies en twee keer een ruime zege, konden de Nieuwkopers vandaag hun puntenbalans in de bekerpoule weer op het niveau brengen dat ze verdienen. Rond half elf spoedden de meegereisde supporters zich naar het sfeervak langs grasveld 1 en kon de wedstrijd beginnen.

Na de eerste 10 minuten sterk veldoverwicht van TAVV-zijde, met twee volle kansen aan hun kant was het toch Nieuwkoop dat de score opende via een snelle uitbraak.  0-1.

Binnen de minuut was het de Ter Aarse linksvoor die de bal vol op de slof rakelings voorlangs het Nieuwkoopse doel schoot en dus net aan verzuimde de gelijkmaker te maken.

Het spel ging wat meer over en weer. Nieuwkoop kreeg meer en meer grip op het middenveld. Mooie en scherpe individuele duels werden er uitgevochten. Ter Aar was iets sterker. Bij Nieuwkoop lukte iets meer combinaties. Onze D1 was echter veel boelkloediger in de afronding. Een tweede uitbraak zorgde al snel voor de 0-2 en een scherpe voorzet werd door een Ter Aarse verdediger prachtig in de korte hoek van het eigen doel gelegd. 0-3.

Pluk hield op prachtige wijze een aantal keer zijn doel schoon en zorgde ervoor dat de Ter Aarse kansen geen van alle effectief werden. Ruststand 0-3.

Een aantal spelers van de D1 kwakkelde met wat pijntjes. Dit tekende zich af in het wat lagere niveau in de 2e helft. Nieuwkoop kwam via een prachtige combinatie nog wel op 0-4. Halverwege de 2e helft was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld. De D1 zakte wat weg.

TAVV gaf het niet op. De sterke spelers kregen weer vat op de wedstrijd, zoals ze dat in het begin ook konden afdwingen. Dit keer wel met resultaat. In de laatste vijf minuten liet de aanval van de blauw-witten onze Pluk ook twee keer kansloos. Eindstand 2-4.

Al met al niet een van de beste wedstrijden van onze D1, maar wel een met een uitstekend bevochten eindresultaat waar de mannen trots op mogen zijn. Wanneer TAVV met name in de eerste helft de kansen had benut had het toch ook heel anders kunnen lopen.

Volgende week uit naar ARC, de laatste bekerwedstrijd alweer. Bij winst eindigt de Nieuwkoopse formatie in het linker rijtje van poule 2-21.