Nieuwkoop 1 stunt in beker tegen Olympia 1

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Na een wisselvallig begin in de competitie met 5 punten uit 4 wedstrijden stond sv Nieuwkoop voor de zware opgave om de 2e bekerronde te overleven tegen 1e-klasser Olympia uit Gouda. Olympia, dit seizoen voor het eerst uitkomend in de zaterdag afdeling, was afgereisd met oud-Nieuwkoop speler Marcel de Jong als waarnemend hoofdtrainer i.v.m. afwezigheid van hoofdtrainer Frank Bloemheuvel. Deze wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter dhr. van Valen.

Met een aantal wisselingen in de basis elf ten op zichtte van de competitiewedstrijd van afgelopen zaterdag startte een energiek Nieuwkoop goed aan deze wedstrijd. Het spelbeeld in de 1e helft was redelijk gelijk opgaand en er waren weinig kansen aan weerszijde van veld. Echter na iets meer dan 30 minuten spelen was het Olympia spits Lion van der Velde die het maximale haalde uit een lange bal van de keeper en met een goede aanname alleen op keeper Thomas Boekestein afging. Hij zette Olympia op een 0-1 voor sprong zette. Nieuwkoop stelde daar wat kleine kansjes tegenover via onder andere Thijs van der Zon, maar wist daar nog geen resultaat uit te halen. Zodoende leefde in de rust bij Nieuwkoop zeker het gevoel dat er vanavond wat te halen was tegen deze tegenstander.

En dat bleek dan ook in de 2e helft. Met twee wissels in de rust, Dave Verhage voor Dirk van den Haak en Hamza Elmaraije voor Thijs van de Zon deed Nieuwkoop er een schepje bovenop. Waar de zeer solide verdediging vanavond al zeer weinig kansen weggaf kreeg Nieuwkoop ook meer en meer het middenveld in handen en leek het een kwestie van tijd voordat het thuispubliek een doelpunt kon vieren. Ook Olympia voelde dit aan en de lichte irritatie leidde in die periode tot een aantal gele kaarten, gegeven door de uitstekend leidende scheidsrechter. Uiteindelijk duurde het tot halverwege de tweede helft tot Boy Vork Nieuwkoop na een goede actie van invaller Volkert Hoogendoorn op gelijke hoogte schoot. Ook na dit doelpunt bleef Nieuwkoop de bovenliggende partij, alhoewel Olympia vanuit de counter enkele keren voor gevaar probeerde te zorgen hetgeen keer op keer goed werd verijdeld door de Nieuwkoopse defensie. Toen iedereen zich langs de lijn leek op te maken voor een penaltyserie was het toch Nieuwkoop die opnieuw (net als afgelopen zaterdag) in blessuretijd toesloeg en via Dave Verhage de winnende treffer maakte en zich op kan maken voor de 3e beker ronde.

Afwachten wie er als mooie tegenstander uit de koker komt rollen bij de loting.