JO15-1 draait achterstand om in zege tegen Woubrugge

... (intikker)
Mees Flier (afstandschot)

15 oktober 2022 10:00

Na een tweede plaats in de eerste competitiefase richt de JO15-1 het vizier nu op de tweede competitiefase. Voordat het zover is worden er twee oefenduels gespeeld, waarvan de eerste tegen mede- eerste klasser Woubrugge was.

Het begin van de wedstrijd was van Nieuwkoopse kant sterk. Toch was de eerste mogelijkheid voor Woubrugge. Melle stond gelukkig op scherp en bracht redding. Aan de andere kant waren het Daan en Hassan die direct twee grote kansen kregen, maar deze niet wisten te benutten. Met een beetje hulp van de Woubrugge-doelman werd het binnen tien minuten toch 1-0. Daan kon profiteren van het slippertje.

Na deze eerste tien minuten raakte de JO15-1 het helemaal kwijt. Er werd veel te weinig gelopen zonder bal, passes waren slap en er zat geen beleving in de ploeg. Woubrugge rook bloed en kon in drie minuten tijd drie keer het net vinden. Zo kwamen zij nog voor rust op een 1-3 voorsprong. Tot aanvallen kwam Nieuwkoop nauwelijks. Vlak voor de gelijkmaker was het wel nog Daan die na een goede voorzet een volley over schoot.

In de rust werd de JO15-1 door de trainers met de neus op de feiten gedrukt. En met effect. Want de JO15-1 speelde vervolgens misschien wel hun beste helft van het seizoen. Er was veel beweging, veel communicatie onderling, goede loopacties, mooie aanvallen en nog belangrijker: iedereen deed volop mee en werkte keihard. Hiermee werd Woubrugge vanaf de eerste seconde van de tweede helft volledig teruggedrukt op eigen helft. Dit leverde via Quinn, en opnieuw een beetje hulp van de keeper, de 2-3 op. Nog een extra boost dus.

Via Milan was er na de treffer alweer een goede kans, maar het was uiteindelijk Jelte die na een prima aanval de 3-3 wist te maken. Dit gaf duidelijk veel vertrouwen en iedereen had het gevoel dat er veel meer te halen was. Veel goede aanvallen volgden, met kansen voor onder andere Daan, Senna en Floor. De bal wilde er alleen nog niet in. Dat gebeurde zeven minuten voor tijd wel, toen Mees via een tegenstander de bal van afstand binnen schoot. 4-3!

Ook na deze goal bleven er veel kansen komen uit mooie aanvallen. Aan de andere kant wist Woubrugge er in de slotfase er ook nog een aantal keer uit te komen, maar met een aantal knappe reddingen hield Melle ons op de been. De beslissing kwam uiteindelijk vlak voor tijd van de voet van Daan. 5-3! Een heerlijke comeback, maar bovenal een fantastische tweede helft waar alle 14 spelers hun steentje aan bij hebben gedragen. Met de complimenten van de trainers op zak kunnen de jongens nu vol vertrouwen toewerken naar het oefenduel van volgende week tegen SJZ. Op naar meer en hopelijk ook in de vorm van de tweede helft van deze wedstrijd!