Echt wel een getalenteerd team!

Alphense Boys D2

27 augustus 2013 19:00

Met de eerste bekerwedstrijd van aankomende Zaterdag in het vizier kon de bijna complete selectie van Nieuwkoop D1 (zonder Mike en Lorenzo) zichzelf eens goed testen door te oefenen tegen de op papier sterkere 1e jaars d-selectie van Alphense Boys.

Voor enkele spelers betekende deze pot een weerzien met oud ploeggenoten. Altijd leuk om een beetje extra lading in zo'n wedstrijd te hebben. Omdat een aantal jongens net terug was van vakantie en waarschijnlijk nog niet geheel wedstrijdfit zou zijn, er tevens een aantal flink vermoeid kon zijn vanwege twee dagen timmerdorp werden er 4 spelers van de C2  (Pjotr, Stan, Jort en Luuk) ingeleend.  In totaal kwam dit neer op 15 spelers die naar Alphen afreisden.

In de eerste 5 minuten scoorde Alphen tweemaal. 2-0. Onderschatting omdat de tegenstander kleiner was of inderdaad de genoemde smoezen? Hoe dan ook, daarna kreeg de Nieuwkoopse formatie ook wat in de pap te brokkelen en begonnen er wat meer combinaties te lukken. Individueel werden de meeste duels vooral op het middenveld in het voordeel van Alphen beslist. Echtwel een getalenteerd team! Er werd goed positiespel gespeeld en doorgedekt. Alphen was tevens iets feller op de bal. Het lukte Nieuwkoop echter toch na een leuke combinatie Pjotr te lanceren voor het vijandige doel en zo werd vlak voor rust de 2-1 aangetekend.

Na de rust waren het de Alphense Boys die even stonden te slapen. Te veel taken meegekregen in de rust? Door druk van Dave werd een eigen doelpunt geforceerd en kort daarop moest de uitstekend leidende scheidsrechter een strafschop toekennen aan Nieuwkoop. Dave schoot onberispelijk binnen. 3-2 voor Nieuwkoop.

In het derde kwart kwamen de eerste tekenen van vermoeidheid bij enkele Nieuwkopers. Toch liet het wedstrijdbeeld zien dat de 4-2 net zo makkelijk kon vallen als de 3-3. Wat kansen over en weer. Het werd helaas toch 3-3. Alsnog een stand waarmee we best thuis durven komen. Zeker voor een oefenwedstrijd.