JO15-1 knokt zich naar zege tegen SJZ

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Dit weekend stond voor de JO15-1 het inhaalduel op het programma tegen SJZ, met wie we onderaan staan in de competitie. Vorige week waren we heel dichtbij een zege tegen Haastrecht, maar ging het in blessuretijd mis (2-2). Dit gaf wel vertrouwen dat we ditmaal wel de overwinning konden gaan pakken. De laatste competitiezege pakten we namelijk op 12 november. Toch al 4,5 maand geleden.

Wel hadden we wederom te kampen met wat fysieke problemen. Jelte was geblesseerd en ook Mees en Finn waren niet 100% fit. Gelukkig wilde Olivier van de JO17-2 bijsluiten vandaag, waarvoor dank!

Belangrijk was dat we, net als vorige week, fel van start zouden gaan. Tegen Haastrecht stonden we binnen zeven minuten met 2-0 voor en ook nu hadden we een vroege voorsprong te pakken. De SJZ-verdediging was nog niet bij de les toen Senna de bal meegaf aan de vrije Milan. Hij maakte die mogelijkheid beheerst af. Zo stonden we binnen 30 seconden al op een 1-0 voorsprong. Toch lekker starten!

Door de harde wind was het lastig voetballen. SJZ wist eigenlijk niet tot kansen te komen, omdat ze met de wind in de rug alle ballen hoog en diep gaven. Zo kon Melle elke bal oprapen. Wij moesten vooral via combinaties tot kansen zien te komen. Dit lukte in de twintigste minuut aardig en zo kreeg Milan de ultieme kans op zijn tweede goal. Helaas raakte hij de paal. Ook Senna, Daan, Finn en Kyan kregen voor de rust kansen op een doelpunt. Helaas wilde de bal er in deze fase niet in.

Vorige week brak het gebrek aan rendement ons in de tweede helft op. Toen waren we ook een stuk minder fel na rust en dat blijkt de afgelopen maanden toch wel ons mankement te zijn. Dus nu werd in de kleedkamer wederom de nadruk gelegd op dat we de eerste vijf minuten fel uit de startblokken moesten schieten. Maar alsof de duivel ermee speelde, werd het vijf minuten na rust 1-1. Twee keer zaten we achterin mis en SJZ kon daar optimaal van profiteren.

Al snel kregen we via Daan twee goede kansen om weer op voorsprong te komen, maar tweemaal bracht de SJZ-keeper redding. De twintig minuten daarna verliepen rommelig. Pim en Joost vielen uit nadat ze allebei een harde trap hadden gekregen en ook bij de tegenstander waren wat pijntjes. Zo moesten we weer even in ons spel komen. Maar dat lukte. We begonnen weer kansen te krijgen en acht minuten voor tijd was het dan eindelijk kassa. Daan werd de diepte ingestuurd en schoot hard en hoog raak. 2-1. Nu moesten we het karwei afmaken. Na twee kansen voor Finn was het uiteindelijk Floor die na een goede pass van Kyan de 3-1 binnen kon schieten. Een golf van ontlading volgde, want eindelijk gingen we weer een wedstrijd winnen!

Dikke complimenten aan het team, want een periode zonder overwinningen is altijd lastig voor het vertrouwen. Met veel strijd is vandaag eindelijk weer terecht gewonnen en dat hebben de heren en dame zelf afgedwongen. Het patatje na afloop was dan ook verdiend. Laten we hopen dat dit weer het duwtje in de richting is van meer overwinningen, want kwaliteit zit er genoeg in deze selectie. Te beginnen dan maar met ESTO volgende week.