JO15-1 vecht zich naar zege bij Alphia

2406LD
ALPHEN AAN DEN RIJN
tel. 0172-492713

Met vier punten in de laatste twee duels lijkt de JO15-1 langzaam weer op te krabbelen na een paar maanden zonder punten. Na twee vrije weekenden moesten we dit door zien te zetten tegen Alphia, een lastige tegenstander waar we begin dit seizoen kansloos met 6-0 van verloren.

We waren in Alphen voor de verandering een keer compleet. Ook Lucas was erbij, die nog altijd last heeft van een zware blessure. Hij werkt hard aan zijn herstel. Maar hoe vlieg je zo'n duel tegen Alphia nou aan? Een ploeg die fysiek sterker is en voetballend ook beter is dan wij, zo bleek eerder dit seizoen. Trainers Roland en Rick gebruikten het bekerduel van Nieuwkoop 1 als voorbeeld. Als je voetballend niet beter bent dan je tegenstander, moet je in ieder geval veel feller zijn en op die manier zorgen dat je de betere bent. We waren benieuwd...

Alphia hielp ons na een paar minuten in ieder geval goed om in de wedstrijd te komen. Een te korte terugspeelbal werd onderschept door Daan, die de keeper omspeelde en binnenschoot. 0-1 na vier minuten! Alphia schrok direct wakker en ging op zoek naar de gelijkmaker. Melle kon die met een goede redding eerst nog voorkomen, maar na elf minuten voetballen kon hij niet bij een goed in de hoek geschoten bal. 1-1. Dat was even een tikkie voor ons, want een paar minuten later viel ook de 2-1 binnen. Vooral achterin waren we toch nog te lief in de duels, waardoor Alphia regelmatig lekker hun gang kon gaan.

Toch bleven we voorin zo scherp als een mes. Vooral op de terugspeelballen naar de keeper op het hobbelige veld. Dat was voor Alphia vragen om problemen. En daar waar je verwacht dat een ezel zich niet twee keer stoot aan dezelfde steen, gebeurde dat hier wel. Een te korte terugspeelbal kwam deze keer wel bij de keeper, maar die schoot 'm tegen de druk zettende Floor op. Vervolgens viel de bal voor de voeten van Daan, die de bal over de keeper heen tikte en binnen zag ploffen. 2-2.

Er bleven kansen komen. Floor had de ultieme mogelijkheid op haar schoen liggen om ons opnieuw op voorsprong te schieten, maar oog in oog met de keeper lukte dat niet. De doelman bracht redding met zijn voet. Toch was de slotfase van de eerste helft voor Alphia. Ze kwamen wederom op voorsprong, 3-2, en waren met een schot op de lat ook nog bij een volgende treffer.

Na rust moesten we ook achterin veel feller zijn en aan de bal juist meer rust hebben, om zo voetballend tot kansen te kunnen komen. Toch kwamen we snel na rust alweer goed weg, toen Alphia opnieuw op de lat schoot. Maar daarna was het aan ons. Milan werd goed weggestuurd en gaf vanaf de linkerkant een uitstekende hoge voorzet op Senna, die de bal binnen kon tikken. 3-3. Achterin waren we sterk en gaven we weinig meer weg. Tegelijkertijd kregen we ook voetballend het overwicht. Dit resulteerde een kwartier voor tijd in een geweldige 3-4. Na een goede aanval kwam de bal terecht bij Milan, die op zijn beurt een heerlijk steekballetje gaf op Mees. Hij kwam vrij voor de keeper en had oog voor de meegelopen Senna, die de bal na het passje breed van Mees zo binnen kon tikken. Een heerlijke aanval!

Met een goede redding vlak voor tijd had ook Melle vandaag een belangrijk aandeel in de overwinning. Maar wie niet eigenlijk? Er werd voor elke meter gevochten door iedereen en we gingen volledig voor elkaar door het vuur. De ontlading en blijdschap bij het laatste fluitsignaal was dan ook logisch en terecht. Opnieuw een heerlijke zege.

Complimenten voor de enorme strijdlust en het goede voetbal, zeker in de tweede helft. Helaas moeten we weer even wachten tot we dit een vervolg kunnen geven. Onze volgende competitiewedstrijd is pas op woensdag 10 mei tegen ESTO.