De D1 groeit individueel en als team

Nieuwkoop JO13-1

D-pupillen, D1, Groep 2 21

12 oktober 2013 10:30

Al weer de laatste bekerwedstrijd voor de D1. Drie mooie overwinningen en drie nipte verliespartijen gingen vooraf aan de uitwedstrijd voor vandaag.

Er is de laatste weken hard getraind op positiespel. Trainer Willem weet het latente talent goed uit de spelers te halen. De eerste helft werd billenknijpen. Dat hadden we langs de kant niet eerder meegemaakt. ARC zat steeds goed op de bal. Nieuwkoop had het zwaar, maar werkte hard. Het ontbrak de Nieuwkopers aan oplossingen. ARC zette daartegenover drie volle kansen. Met enig fortuin dus nog een ruststand van 0-0.

De tweede helft startte met hetzelfde wedstrijdbeeld. De ARC-ers hadden alleen op basis van de eerste helft zichtbaar meer vertrouwen gekregen. Ze speelden wat opportunistischer en hielden in balbezit het spel mooi breed. Bij balverlies juist weer mooi compact.

Nieuwkoop was steeds net even te laat met opbouwen. Dit spelbeeld resulteerde na de rust al vlot in drie treffers voor de thuisploeg.

In het tweede gedeelte van de tweede helft kwam de aanvoer naar de Nieuwkoopse spitsen wat beter op gang. Danté op rechts erin en de gehele Nieuwkoopse as schoof vanuit de verdediging door naar voren. De Alphenaren dachten de drie punten al in de tas te hebben, maar Nieuwkoop had nog een toetje in huis.

Na een briljante stiftbal over de keeper door Dave knalde Tjeerd de bal bij de tweede paal in de touwen. Kort daarop kon Tjeerd los komen uit de dekking en Dave bedienen. Met overzicht tekende deze voor het tweede Nieuwkoopse juweeltje.

Met nog een paar minuten op de klok werd het nog wel even een wedstrijd maar  helaas kwam het laatste fluitsignaal wel te vroeg voor de Nieuwkopers.

24 Oktober staat nog het herfsttoernooi bij Alphense Boys op het programma. De eerste oefenwedstrijd is gepland voor 1 November. Het wachten is nu op de competitie indeling, zodat we na de herfstvakantie weer volop mogen gaan genieten van onze mannen langs de lijn.