E3 laat weer mooi voetbal zien

E-pupillen, E3, Groep 5 04

28 september 2013 10:15

R. Goedhard

Een mooie wedstrijddag begint. Nieuwkoop E3 tegen WDS E2. Mooi weer, lekker zonnetje, een beetje wind en een lekker vochtig veld. (Wat heeft een mens nog meer te wensen).

De jongens hebben er zin in. Met het hele 9-tal compleet vertrekken we naar de kleedkamer voor een wedstrijdbespreking en een goede massage voor het toekomstig eerste elftal. Egon zet zijn mannen op scherp met een kleine verassing achterin. Sem genaamd.

De wedstrijd begint en de afspraak is dat we vanaf minuut 1 druk proberen te zetten op de tegenstander. Dat ging in eerste instantie ook goed, er werd goed gekeken gecoacht en ingespeeld. WDS nam het initiatief over. Ze waren fysiek wat sterker en de oranjehemden hielden iets teveel in. Dat resulteerde uiteindelijk in een regen van kansen voor WDS. Onze rots in de branding, Mike, wilde de bal wegwerken, maar kreeg die verkeerd op zijn voeten: 0-1. De jongens gaven Mike een schouderklop. Kan gebeuren. Ze zetten de schouders er weer onder en gingen verder als een echt collectief.

De tweede helft gingen we op dezelfde voet verder. Dat resulteerde in de gelijkmaker. Na een mooi samenspel kreeg Indy de bal. Hij gaf lekker voor en het kanon van Nieuwkoop (Boyd) drukte lekker af: 1-1

Lang mochten we er niet van genieten, want de gasten  roken bloed. Door een goede ingreep van Quinten kregen de gasten uiteindelijk een vrije trap die er met veel geluk in ging. Japio, onze geweldige ballentegenhouder, had de bal klemvast toen een speler van WDS op zijn onderarm ging staan. Daarom liet hij de bal los en de tegenstander kon binnentikken. Jaap was ziedend en getergd. Hijnzinde op wraak. En die kwam in de slotseconde.

Maar ook nu lieten we ons niet uit het veld slaan. Net als bij het grote oranje gingen weer die schouders eronder om te gaan vechten als leeuwen. Dat resulteerde in de verdiende gelijkmaker door onze kanjer Bram.

Over en weer kwamen er nog een paar geweldige kansen en onze voorhoede Norten, Lars, Indy, Bram en uiteindelijk ook Sem waren er heel dichtbij. Maar ondanks hun inspanningen mocht het niet baten. De laatste grote kans was echter voor WDS. In de slotseconde kwamen ze op een getergde Japio afgestormd. Al lijm smerend op zijn keepers handschoenen dacht hij... ik moet nog wat recht zetten met jullie. Die bal gaat kost wat kost er niet in.

Met een redding van ongekende hoogte heeft Japie ons op het verdiende gelijkspel gehouden. De droom van WDS viel in duigen.

Ik wil alle jongens bedanken voor hun goede inzet en samenwerking.
Het is een echt team.

Volgende week moeten we tegen de koploper BSC E2. We spelen thuis om 10:15. Het belooft een spannende en zware wedstrijd voor ons te worden.

Pieter