Leerzaam oefenduel JO15-1 tegen Rijnsburgse Boys

... (corner)
Mees Flier (afstandschot)

6 mei 2023 10:00

Na drie weken zonder wedstrijd werkte de JO15-1 zaterdag een oefenduel af tegen Rijnsburgse Boys JO15-1. Dit is een team uit de Hoofdklasse en vormde zodoende een mooie uitdaging. Het werd een prima wedstrijd.

Doorgegeven was eigenlijk dat Rijnsburgse Boys met een mixteam JO15-1/JO14-1 aan zou treden. Dat mixteam bleek in de praktijk uit één speler te bestaan uit de JO14-1. Een extra uitdaging dus, want deze ploeg speelt een klasse hoger dan wij. Maar, met strijd en inzet is alles mogelijk.

We begonnen goed en fel aan de wedstrijd. Al snel werd een schot van Floor geblokkeerd en uit een hoekschop zag Daan hoe zijn kopbal van de lijn werd gehaald door een verdediger van Rijnsburgse Boys. Daan kreeg kort hierna nog een kans, maar kon de uitkomende doelman niet verslaan en zag zijn schot naast vliegen. Na deze spectaculaire openingsfase kwam de klad erin. Wij werden minder fel, minder brutaal en maakten meer foutjes. De kans dat een tegenstander van een hoger niveau van profiteert is uiteraard iets groter. Dat deden ze dan ook. Uit een voorzet werd na een kwartier voetballen de 1-0 ingetikt en het was Melle die met een goede redding vervolgens een tweede treffer voorkwam.

Na rust bleven we zoeken en nog altijd deden we zeker niet onder voor deze Hoofdklasser. Sterker nog, bij fases waren we beter. Nadat Floor na een goede aanval de kans op de gelijkmaker had gemist, was het aan de andere kant wel raak. 2-0. Kort hierna werd ook uit een hoekschop gescoord door de thuisploeg en zo stond het ineens 3-0. Rijnsburgse Boys bleek een stuk effectiever dan wij. In een kansenregen die volgde kregen we de bal er maar niet in. Daan, Kyan en Joost kregen goede kansen. Laatstgenoemde zag hoe zijn afstandsschot zeer fraai uit de kruising werd getikt door de keeper van de thuisploeg.

Maar zeker na de 3-0 lieten we zien hoe goed we kunnen voetballen. Er zaten meerdere mooie aanvallen bij waarbij we ons fraai door de verdediging van Rijnsburgse Boys heen speelden, soms ook met één keer raken. Toch was het de thuisploeg dat weer het net vond en zo de 4-0 maakte. Zij kregen nauwelijks kansen, maar waren erg effectief. Kort na deze treffer was het Mees die namens ons dan toch het net wist te vinden. Zijn schot van afstand vloog fraai over de keeper heen. 4-1. In blessuretijd prikte Rijnsburgse Boys er nog eentje bij, waardoor het ook nog 5-1 werd.

Al met al een leerzaam oefenduel met het oog op de twee pittige ontmoetingen tegen ESTO en EMM deze week, twee moeilijk te kloppen ploegen in onze competitie. We hebben goed voetbal gespeeld tegen een team uit een hogere competitie, dat uiteindelijk effectiever bleek te zijn. We kunnen in ieder geval met een positief gevoel richting het duel tegen ESTO van woensdag!