O23-2 uitgeschakeld in de beker

Ladderhaak 2
2421NK
NIEUWKOOP

SV Nieuwkoop O23-2 speelde 3 bekerwedstrijden in 8 dagen.

De eerste was zaterdag 9 september tegen Woerden 23-3.  Het was warm weer en er werd gespeeld op veld 2. In overleg met alle betrokkenen werd er afgesproken om een extra drinkpauze in te lassen. Met de rust stonden we 0-2 achter, ondanks dat er wel wat kleine kansen. In de tweede helft een sterk Nieuwkoop maar dan moet je wel de kansen benutten. Na een foute pass vanachter uit werd het nog 0-3, maar een ieder was blij met het vertoonde spel.

De tweede wedstrijd was tegen ARC 23-2 op dinsdagavond. De aftrap was opnieuw op veld 2 om 20.15 uur. Er was een klein probleempje,  een lichtmast deed het niet, maarja er moest gespeeld worden dus dan maar iets donkerder in een hoek van het veld. De oranjehemden speelden een prima eerste helft tegen de bekerwinnaar van vorig jaar. We kwamen zelfs op een 1-0 voorsprong na een verwoestende uithaal van 25 meter.  Er waren kansen op 2-0 maar die viel helaas niet. ARC kwam op 1-1 en dit was ook de ruststand. Na rust kon het alle kanten op en het was ARC dat de 1-2 maakte. Nieuwkoop ging voor een punt en drukte ARC terug in de laatste minuten. Maar het was ARC dat aan het langste eind trok. In de slotseconde werd het 1-3 en de scheidsrechter floot gelijk af.

Doelpunt: Lucas

Zaterdag 16 september werd er gespeeld tegen Nicolaas Boys. De oranjehemden schoten uit de startblokken en binnen vijf minuten lag de 1-0 in het net. De 2-0 liet niet lang op zich wachten. Dit was wel een lekker begin. En het werd nog mooier toen het 3-0 werd binnen het half uur. Ook Nicolaas Boys wist te scoren na een fout in de Nieuwkoopse verdediging. 3-1. Maar de marge werd weer snel hersteld en zo werd op slag van rust de 4-1 gemaakt. Na rust een slordig Nieuwkoop maar dit kwam ook door de vele wissels. Nicolaas Boys wist nog 4-2 te maken. Het slotakkoord was voor Nieuwkoop, maar daar had de spits wel 3 kansen voor nodig. Zo sloten we de bekerwedstrijden af met een 5-2 overwinning.

De doelpunten makers van vandaag: Roan, Rens, Mike, Omar en Jaap... of was het toch een eigen doelpunt...?

Volgende week begint de competitie en spelen we uit bij Alphense Boys.