JO17-1 leert harde les op bezoek bij CVC Reeuwijk

2811BM
REEUWIJK
tel. 0182-393943

Na een goede afsluiting van de eerste fase en twee goede oefenduels, stond zaterdag de start van de tweede fase op het programma. De JO17-1 ging op bezoek bij CVC Reeuwijk, de club waar we onze lopende winstreeks begonnen. Toen werd het liefst 5-7. Ook nu veel doelpunten en een rommelig duel, maar geen winnaar.

We waren voor dit duel compleet. Dat betekent ook vijf man tegelijk op de bank, wat best lastig is. In het veld wisten we het vanaf het begin goed op te pakken. Na een eerste poging van de thuisploeg kregen we duidelijk de overhand. Milan Siebers kreeg twee kansen, maar zag beide keren de keeper redden. Ook Daan en Salah probeerden het, maar troffen geen doel. Wel was het dat tweetal dat zorgde voor de 0-1. Daan kreeg de bal op de rechterflank en zag bij de tweede paal Salah en Milan helemaal vrij staan. Salah was de eerste van de twee voor het doel en hij kon de hoge voorzet intikken. 0-1.

Ondanks dat het voetballend erg rommelig was bij ons, bleven we kansen krijgen. Salah kreeg opnieuw enkele kansen en ook Milan was met een schot over het doel wederom gevaarlijk. Toch moesten we er in de rust op hameren om meer te gaan voetballen. CVC Reeuwijk zocht vooral de lange, snelle en sterke linksbuiten met lange ballen. We wisten dus wat we uit moesten schakelen. Als we zelf rustiger konden voetballen, zouden we de kansen blijven krijgen.

Al snel na rust konden we dit in de praktijk brengen. Salah gaf een goede pass op Daan. Hij kon door richting het doel en schoot beheerst de bal in de verre hoek. 0-2. Geen vuiltje aan de lucht, totdat we het onszelf achterin moeilijk maakten en een penalty tegenkregen. Deze werd goed in de hoek geschoten. 1-2. Na de aftrap hadden we onszelf een dienst kunnen bewijzen door direct te scoren. Na een goede aanval kwam de bal bij Olivier, maar de hoek was net iets te moeilijk en dus rolde de bal voorlangs.

Die snelle treffer kwam er uiteindelijk alsnog. Yoren werd goed diep gestuurd, tikte de hoge diepe bal langs de uitkomende keeper heen en schoot vervolgens raak. 1-3. Met nog twintig minuten te gaan leek het duel wel enigszins beslist. Toch moesten we scherp blijven. De frustraties namen bij CVC Reeuwijk ondertussen flink toe. Maar het domste wat je dan kan doen is daar zelf in meegaan en dat was wat we deden. Er kwamen meer opstootjes en onnodige overtredingen. Toch kregen we via Tieme de ideale kans om zes minuten voor tijd het duel definitief te beslissen. Helaas raakte hij vanuit de draai de paal.

Wij lieten onszelf ondertussen uit de wedstrijd halen en bleken niet in staat om de wedstrijd te 'killen'. En dan gaat het fout. Na twee goede reddingen van Dax kon CVC Reeuwijk uit een hoekschop drie minuten voor tijd de 2-3 maken. Ondanks dat we hier veel aandacht aan hadden gegeven, stond er weer iemand vrij om de bal in te schieten. Nadat een speler van de thuisploeg geel had gekregen voor een stevige overtreding op Senna - en zijn 10 ploeggenoten achter moest laten op het veld - maakte CVC alsnog de 3-3. Een diepe bal werd verkeerd verwerkt door onze verdediging, waarna een van de aanvallers van CVC door kon. Hij speelde de bal langs Dax, waarna er bij de tweede paal twee spelers vrij stonden om af te ronden. Een van de twee lukte dat, waardoor er alsnog een 3-3 eindstand op het scorebord kwam.

Een keiharde les voor ons, waar we ons onnodig uit de wedstrijd lieten halen en niet meer aan voetballen toekwamen. De teleurstelling na afloop was logisch en terecht, maar hier moeten we uiteindelijk van leren. Volgende week nieuwe kansen, thuis tegen ESTO.