JO17-1 vecht zich naar knap punt tegen koploper ASW

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

De wedstrijd waar door de JO17-1 de hele week naar uit is gekeken: koploper ASW komt op bezoek. Zelf staan we op plek 2, waardoor het een spannende wedstrijd zou gaan worden.

ASW is overduidelijk op dit moment de beste in de poule. De eerste fase wonnen ze al overtuigend en ook nu staan ze ruim bovenaan. Vorige week wonnen ze zelfs met 17-3 van CVC Reeuwijk (waar wij 3-3 tegen speelden). Dat was toch wel even schrikken. In de eerste fase verloren wij met 0-4 van ASW. Zij waren vooral gevaarlijk via een aantal grote en sterke spelers. En dus stapten we af van ons geloof en gingen we ons aanpassen naar 3-5-2...

Die aanpassing pakte in de eerste fase van de wedstrijd goed uit, ondanks dat we het dit duel zonder Jelte, Milan de Jong en Senna moesten doen. Opvallend was de ruimte achter de verdediging van ASW en daar moesten we dus kansen proberen te krijgen. Dat lukte al snel. Na 6 minuten werd Salah gelanceerd. Hij kon de helft van de tegenstander oversteken en de bal goed inschieten. 1-0. Een heerlijke start! Achterin stonden we goed, met het blok van drie centraal achterin.

In de omschakeling kreeg Salah opnieuw een goede kans, maar nu schoot hij de bal voorlangs. Er leek geen vuiltje voor ons aan de hemel, totdat de bal ineens van een meter of dertig binnen werd geschoten door ASW. 1-1. Ze probeerden het ineens van afstand, toen duidelijk was dat ze er niet doorheen konden spelen. Dat recept werd kort daarna nog eens herhaald, waardoor we ineens met 1-2 achter stonden. Hier hadden we moeite mee, want we stonden deze fase toch echt flink onder druk. ASW duwde ons terug op eigen helft, we bleven zelf te weinig voetballen en speelden de koploper hiermee in de kaart. Vlak voor rust wisten ze onze verdediging te breken en werd van dichtbij de 1-3 ingeschoten.

En dus moesten we in de rust weer even terug naar de basis. Blijven voetballen met veel beweging was belangrijk. Hopen op een snelle aansluitingstreffer, zodat we het ASW weer lastig konden gaan maken. Dat hopen is één, dat doen is twee. Toch gebeurde het. Salah werd goed de diepte ingestuurd. Hij gaf goed voor op Daan, die oog had voor de meegelopen Milan Siebers. Hij schoot de bal in de verre hoek binnen. 2-3.

Het voelde als een moment om door te drukken en dat lukte ook. Salah werd al snel weer diep gestuurd, kapte naar zijn rechterbeen en schoot goed in de verre hoek binnen. 3-3. Heerlijk! De frustraties namen wat toe bij ASW, want dit waren ze duidelijk niet gewend. Alle 13 spelers van ons speelden met het mes tussen de tanden en we brachten de op papier onaantastbare koploper flink aan het wankelen. Zij kregen in die frustratie ook twee gele kaarten, waardoor er fases met tien man werd gespeeld.

In de slotfase ging het op en neer. Allebei konden we de wedstrijd winnen. Via Salah kregen we zeven minuten voor tijd een goede kans, maar zijn schot werd van de doellijn weggeschoten door een verdediger. Aan de andere kant was Dax vlak voor tijd belangrijk met een hele goede redding op een schot van dichtbij. De allerlaatste kans in de wedstrijd was voor ons. Daan werd diep gestuurd, omspeelde de keeper en had Salah mee. Maar er stonden ook drie verdedigers tussen. Met links probeerde Daan de bal bij Salah te krijgen, maar helaas doorzag de verdediger het op tijd.

Zo konden we echt trots en tevreden zijn met een 3-3 uitslag. Een knappe comeback tegen een sterke tegenstander. We hebben ons goed staande gehouden en het is het resultaat van de geweldige ontwikkeling die deze groep doormaakt. Een groot compliment voor alle 13 strijders op het veld deze zaterdag. Op naar volgende week. Dan spelen we uit tegen Be Fair en daar hebben we nog een sportief appeltje mee te schillen, na de geflatteerde 3-0 nederlaag van de vorige keer.