E3 ontwikkelt zich verder

Alphense Boys E4

Nieuwkoop JO11-3JM

19 oktober 2013 9:30

Vandaag stond de oefenwedstrijd tegen onze vaste oefenpartner weer op het programma. Voor de zomervakantie werd er nog verloren tegen Alphense Boys E4 met 4-1. Hier worden we kansloos weggespeeld en redde onze keeper Jaap ons nog van een verdere geflatteerde uitslag door een paar fraaie reddingen.

Helaas was onze Lars ongelukkig gevallen tijdens een potje basketballen en kon tot zijn grote spijt hierdoor niet meedoen. Zijn hand zit in het gips, er zijn spelers geweest die dan gewoon gaan voetballen en Lars zou dit ook wel willen, maar we spelen vandaag niet op het WK.

Sem Esselink uit de E5 kwam ons vandaag weer versterken en Lars stond als een ware teamspeler aan de kant zijn vervanger aan te moedigen.

De één klasse hoger spelende tegenstander begon sterk en wilde duidelijk laten zien dat hun laatste plaats in hun poule geflatteerd is. Jaap hield ons net als in de vorige confrontatie weer aardig op de been. Na afloop werd hij al benaderd door de coach van de tegenstander, nuchter als Jaap is haalde hij zijn schouders op.

Maik, Quinten, Boyd en Sem van Doorn deden vandaag in de achterhoede hun uiterste best om de stormvloed van aanvallen tegen te houden. Omdat de tegenstander zeer gewaagd aan ons is, werden de kleine persoonlijke foutjes genadeloos afgestraft.

Vlak voor rust moesten we het eerste tegendoelpunt incasseren. Na 7 minuten werd de 2-0 gescoord en werd het tijd om eens wat terug te doen. Toch duurde het nog 10 minuten voordat onze voorhoede, Sem Esselink, Bram, Indy en Norten eindelijk beloond werd voor zijn inzet. Het was Bram die na samenspel van Norten en Sem de stand naar 2-1 bracht.

Even later scoorde Norten fraai uit een corner die via de doelman in het net belandde.

Kort daarop gaf onze tegenstander de genadeklap 3-2. De topscheidsrechter voelde de wedstrijd goed aan en gaf ons nog wat ruimte om de terechte gelijkmaker te maken, maar helaas het mocht niet baten.

Aanstaande zaterdag gaan we gezamenlijk met de F1 een strandtraining afwerken, wat vooral een leuke en gezellige dag gaat worden, met veel plezier en voetbal