E3 heeft collectieve offday (2-0)

Alphense Boys E4

Nieuwkoop JO11-3JM

E-pupillen zaterdag, E3, 5e klasse 14

9 november 2013 9:00

Na het goede gelijkspel van afgelopen week stond vandaag de uitwedstrijd tegen Alphense Boys E4 op het programma. In de recente oefenwedstrijd hadden we net aan met 4-3 verloren. Zouden we hem vandaag dan gaan winnen?

De instructies van assistentcoach Lars waren duidelijk. We zouden scherp verdedigen bij balverlies en corners en in de duels ons lichaam beter gebruiken. Vanaf de aftrap was het echter eenrichtingsverkeer richting onze keeper Jaap. Wat wij hadden afgesproken deed onze tegenstander. Scherp in de duels, voetballen met plezier en beleving, goed kijken en overspelen.

Wij kwamen steeds een stapje te laat, waren slordig in de passing. Het leek wel of we niet wilden voetballen. Met rust stonden we dan ook terecht met 2-0 achter.

In de rust kreeg iedereen de kans om zelf aan te geven wat men zelf de 2e helft beter ging doen. Eén ding was duidelijk: we misten overtuiging en inzet. En dat is de basis voor iedere wedstrijd. We deden onszelf gewoon tekort.

De 2e helft was de inzet gelukkig vele malen beter en we kregen hierdoor ook een aantal grote kansen. Helaas gingen deze veelal verloren, omdat we niet goed in de wedstrijd zaten. Slordige aannames, te veel tijd nodig om af te ronden of de overtuiging ontbrak.

Na de 4-0 van Alphense Boys kon Indy gelukkig nog een tegendoelpunt maken als beloning voor de betere inzet. We verloren dit keer niet van de tegenstander, maar vooral van onszelf. Kortom een collectieve offday die we snel moeten vergeten.

Komende week lekker trainen en volgende week weer gretig aan de aftrap. Gaan we ons gewoon revancheren!

Maurice