Nieuwkoop D1 en Floreant D1 aan elkaar gewaagd. Boskopers trekken echter aan langste eind

Nieuwkoop JO13-1

Floreant D1

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 07

9 november 2013 11:30

D. van Daalen de Jel

Tegenstander Floreant wist vorige week met een 4-1 overwinning 3 punten te pakken tegen TAVV D1.  Dat was dezelfde uitslag als die Nieuwkoop D1 enkele weken geleden heeft neergezet tegen TAVV.

Nieuwkoop kwam helaas vorige week puntloos terug van VEP D1. Vooraf aan deze wedstrijd konden we dus aan ons water aanvoelen dat de wedstrijd van vandaag tussen twee gelijkwaardige tegenstanders zou gaan en dat winst wel heel lekker zou zijn.

De trainingsweek stond in het teken van deze pot. De mannen waren op scherp gezet door trainer Willem en ze wilden er stuk voor stuk voor gaan vandaag.

De wedstrijd begon met een fel Nieuwkoop dat lekker de aanval zocht. Nieuwkoop leek deze tegenstander wel aan te kunnen. De grote, sterke boomkwekers zaten echter steeds goed op de bal. Met de lange passen van de Boskopers waren er incidenteel wel wat counters richting Nieuwkoops doel.

Door de druk die Floreant steeds goed op de bal zette vielen er twee  wat schlemielig goals.  Foutjes maken hoort er gelukkig ook bij en onze D1 ging gewoon goed door met hard werken en de combinatie zoeken.

Al vlot resulteerde dit in een goede kans op de aansluitingstreffer. Een Floreant verdediger greep daarbij wat ongelukkig in en Lorenzo scoorde de toegekende penalty onberispelijk.

Ruststand 1-2. Met een sterkere tegenstander maar een beter Nieuwkoop moest dat goed gaan komen.

Helaas. In de 2e helft nog wel wat kansen over en weer. Maar beide ploegen gaven geen duimbreed meer toe aan elkaar.

Goed gewerkt als team mannen. De belofte die Roan vorige week in zijn verslag al deed nagekomen. Volgende week thuis tegen ESTO weer lekker er bovenop knallen. Dan komen de punten vanzelf.