D1: Een stressfactortje extra en voila dan loopt het als een tiet.

Nieuwkoop JO13-1

ARC D3

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 07

16 november 2013 11:30

M. Uijttewaal

Een overlap van moeten, willen en kunnen is ideaal om te doen waar je goed in bent en resultaten te boeken. Met het willen en kunnen zit het al weken snor bij onze D1. Vandaag moest er eigenlijk gewonnen worden om aansluiting te houden in de nog prille competitie poule. Een stressfactortje extra en voila dan loopt het als een tiet. (Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen)

Individueel scoorden de mannen allemaal een dikke voldoende. Genoeg inzet en kunde om de tegenstander van vandaag, ARC D3, er onder te houden met een mooie 5-2 overwinning. Er werd als team hard gewerkt. De pressie-tactiek die de Nieuwkopers vandaag volgden wierp haar vruchten af.

ARC D3 opende nog wel de score door een ongelukkig terugspeelballetje. De weergaloze lob, vlak voor rust, van Lorenzo hield onze D1 echter in de wedstrijd. (1-1)

Na de rust was de beer los. Nieuwkoop kwam steeds vaker voor het ARC-doel en sprong koelbloedig om met de mogelijkheden. Dit resulteerde vrij snel in een 3-1 voorsprong. Toen de 3-2 viel, want ook ARC speelde zeker niet onverdienstelijk, lukte het onze D1 binnen een minuut om de marge weer op 2 te krijgen. Onze mannen konden door de comfortabele voorsprong dan ook steeds beter gaan voetballen.

Vlak voor tijd roste Robin nog de 5-2 laag in de touwen. Kers op de taart en een prachtige revanche voor de met 3-2 verloren bekerwedstrijd tegen dit team een aantal weken geleden.

Volgende week (dan toch echt) ESTO D1 thuis. Een volgende mooie test om te zien waar het Nieuwkoopse pupillenvlaggeschip staat.