Zij waren beter

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 07

23 november 2013 11:30

J. Rozema

Even na half twaalf schijnt een mager maar heerlijk najaarszonnetje over het derde Nieuwkoopse grasveld. De laag overkomende vliegtuigen zorgen ervoor dat  de typische Nieuwkoopse thuissfeer compleet is. Een prachtig decor om eens heerlijk te gaan uitpakken met Nieuwkoop D1 tegen de koploper in de nog prille 2e klasse poule.

Esto D1 trapt af en Nieuwkoop kan aan de bak. Even nog leek het alsof de openingsfase voor onze D1 kon zijn. Maar na 5 minuten, 5 prachtige reddingen van onze Pluk en 2 goals tegen wisten we allemaal waarom Esto de eerste plaats bezet in deze competitie. De Bodegraafse brigade  pakte op alle posities beter door en gaf de Nieuwkoopse opbouw geen centimeter teveel ruimte.  De limonade werd genuttigd met 2 halve kansen op zak en 4 tegentreffers geincasseerd.

In de tweede helft stond er gelukkig een ander Nieuwkoop op het veld. Van achteruit werd er beter doorgeschoven naar voren. De handelingssnelheid van onze D1 ging omhoog en de mannen veroverden de regie op het middenveld. Dit resulteerde in een aantal kleine mogelijkheden. De treffer bleef helaas uit. Ook een penalty hielp niet meer.

In conclusie: zij waren beter. Toch speelde de D1 in de tweede helft wellicht wel het beste voetbal tot nu toe.  De treffer van Esto in de laatste minuut zette een dikke punt achter deze wedstrijd. 0-5.

Volgende week in de uitwedstrijd tegen Tavv D1 er alles voor doen om met dezelfde scherpte als in deze tweede helft de wedstrijd in te gaan en dan komen er vast weer 3 punten mee naar Nieuwkoop.