D1 boekt knappe overwinning op TAVV

Nieuwkoop JO13-1

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 07

30 november 2013 10:15

Zes weken eerder voor de beker wisten onze mannen een degelijke 4-2 overwinning te boeken tegen de mannen uit Aardam. Met een ietwat gehavende ploeg (Bram niet mee wegens griep, Lorenzo net hersteld van griep, Tjeerd op de bank herstellende van knieklachten) meldde Nieuwkoop zich voor de aftrap. Vandaag was TAVV gebrand de punten thuis te houden. Dat was al snel duidelijk.

Beide ploegen startte op scherp aan de wedstrijd. Vrij snel scoorde TAVV de 1-0. De scheidsrechter had echter een overtreding op onze Pluk gezien en keurde de treffer af. Goede waarschuwing voor onze D1 en er werd nog een tandje bijgezet.

Beide ploegen gaven geen duimbreed aan elkaar toe. Een aantrekkelijke wedstrijd met prachtige duels op het middenveld. Geen kansen meer voor TAVV en eentje voor Nieuwkoop. Wie zich de goal van Marco van Basten in de halve finale van het EK'88 tegen Duitsland nog kan herinneren kon vandaag een copie zien. 1-0 voor Nieuwkoop door prachtig doorzetten van Robin.

Na de limonade kwam er wat meer ruimte voor Nieuwkoop. TAVV had het tempo tot dusver goed bij kunnen houden maar gesmeten met de krachten.

Bijkomend geluk voor onze D1  was dat Nino na zijn eigen wedstrijd met de D2 nog een helft kon meedoen. Zowel Mike (flinke tik tegen de voet), Roan (bloedneus), als Wessel (op pols gevallen, hopelijk niet gebroken) moesten even langs de kant op krachten komen.

Onze D1 gaf in de tweede helft ondanks alle pech geen kans meer weg en scoorde zelf nog tweemaal. Uit een corner kon Dave de 2-0 vrij inkoppen. Kort daarop onderschepte Tjeerd een slecht ingespeelde TAVV-pass en kon vrij doorgaan op de keeper. 3-0.

Deze overwinning komt het hele team toe. Goed samenspel en hardwerken met en voor elkaar resulteerde vandaag in de drie punten voor Nieuwkoop. Lekker hoor. Volgende week uit naar Koudekerk wederom goede kans op een spektakel.