E3 haalt weer een punt

E-pupillen zaterdag, E3, 5e klasse 14

7 december 2013 10:15

R. Goedhard

Na de overwinning van afgelopen week mochten we vandaag weer tegen een directe concurrent, Alphia E3. In de beker hadden we na een lastige 1e helft een geweldige 2e helft gespeeld en met 1-8 gewonnen, maar dat betekende natuurlijk niet dat het een makkie zou worden.

De eerste helft ging redelijk gelijk op. We misten de rust aan de bal en waren niet fel genoeg in de duels, maar toch wisten we halverwege de eerste helft op voorsprong te komen. Indy zette goed door, gebruikte zijn lichaam en liet zich niet van de bal drukken. Vlak voor de doelman kon hij de bal naar Norten tikken die voor een volledig vrij doel de bal er in kon schieten.

Na de rust begonnen we ondanks de gemaakte afspraak veel te slap en voor we het wisten scoorde Alphia de 1-1. Door de gelijkmaker werden we wakker geschud en begonnen ineens weer lekker te voetballen en duels te winnen. Na een aantal mooie aanvallen en behoorlijke kansen kon Indy er na een pass van Lars alleen van door, omspeelde de doelman en schoot 2-1 binnen.

In de volgende aanval werd Bram getackeld. De vrije trap van Lars, werd door Bram met een subtiele voetbeweging verlengd 3-1. Zou het dan toch weer net zo'n wedstrijd worden als in de bekerronde? Het leek erop dat het 4-1 zou gaan worden, maar uit het niets maakte Alphia gebruik van een slordigheidje in de verdediging 3-2.

Dit gaf Alphia natuurlijk weer hoop, maar wij bleven de aanval zoeken. Boyd zette goed door en werd getackeld. Penalty! Uiteraard mocht hij zelf achter de bal plaatsnemen, maar zijn strafschop spatte via de paal naast.

In de slotminuut werd een verkeerde terugspeelbal genadeloos afgestraft 3-3. Hoewel de wedstrijd gespeeld leek te zijn, herpakte de E3 zich direct. Na de aftrap werd via goed positiespel Norten diepgestuurd. Hij deed wat ie moest doen en haalde met alles wat ie nog in zich had uit. Maar de bal spatte dit keer via de onderkant van de lat het veld weer in en toen blies de scheidsrechter einde wedstrijd...

Hoewel we zelf het gevoel hadden dat er meer in had gezeten, pakten we toch weer een punt en voor de neutrale toeschouwers was het een geweldig spannende wedstrijd om te zien. Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop. Het zou mooi zijn als we dan weer een of meer punten kunnen halen voor de derde keer op rij.

Tot volgende week!
Maurice