E3 heeft veel moeite met fysieke tegenstander

Nieuwkoop JO11-3JM

E-pupillen zaterdag, E3, 5e klasse 14

14 december 2013 10:15

We vertrokken om kwart over negen richting Roelofarendsveen om tegen DOSR E2 te spelen. Bij winst zouden we weer aansluiting vinden bij de middenmoot en bij verlies zouden we gaan zakken naar de laatste plaatsen.

We speelden op een speciaal E/F veld, maar dit veld was helaas een beetje klein en we kregen ook nog eens een D bal voorgeschoteld. Het werd dus op een compact veld spelen, met een iets zwaardere bal. Dit was ideaal voor de wat oudere tegenstanders, maar voor onze eerstejaars niet echt.

In het begin ging het uitstekend en binnen drie minuten stonden door een prima opgezette aanval, een assist van Norten op Bram al snel op 0-1.

Maar daarna rook onze tegenstander bloed. Onze spelers werden simpel van de bal gezet en speelden enigszins flegmatiek. Zo kun je geen wedstrijd winnen. Het werd dan ook makkelijk 3-1, met wel wat uitzonderlijke fraaie tegendoelpunten die ze waarschijnlijk niet vaak meer zullen maken.

Alleen Jaap, Maik en zeker Boyd konden wat doen aan de wat fysieke tegenstander. Zelfs Quinten was een beetje afwachtend en dat is niet echt zijn handelsmerk.

Was het dan een slechte wedstrijd van ons? Dit zeker niet. Bij balbezit waren Lars zijn pass-jes uitstekend, alleen werd de eindpass niet gevonden. Indy had ook een paar fraaie kansen, maar had helaas niet genoeg kracht om bij het doel te komen. En Sem, Bram en Norten vonden elkaar vaak ook zeer makkelijk.

Conclusie, bij balbezit speelden we bij vlagen zeer fraai voetbal, maar bij een wedstrijd heb je ook nog een tegenstander en dat leek voor sommigen enigszins verrassend en lastig.

Aanstaande zondag gaan we spelen op het kersttoernooi van Alphense Boys en daar kunnen we mooi werken aan ons verbeterpunt.