D1 houdt tempo hoog en komt nauwelijks in de problemen

Nieuwkoop JO13-1

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 07

7 december 2013 10:15

Na de geweldige wedstrijd van vorige week in Ter Aar kon het vandaag wel weer eens een echt spektakel worden. Koudekerk staat boven onze D1 maar heeft op papier de zwakkere tegenstanders al gehad. Voetballen doe je echter op gras en hoewel OAD al failliet is, had de reissorganisatie vandaag binnen kunnen lopen. De harde kern van de D1-supportersschare groeit met de week. Al met al hadden we (bij winst spreken we altijd van we) er zin aan vandaag.

Met de winterstop in zicht hadden enkele spelers de thermokleding en handschoenen weer in de tas mee en langs de lijn zijn de eerste bontgevoerde laarzen alweer gespot. Dit keer was alleen de naam van de thuisclub al voldoende om maar op het ergste te zijn voorbereid.

Het viel alleszins mee. Ietwat waterkoud maar daar hadden de mannen geenzins last mee. Die waren door coach Willem geprogrammeerd op de drie punten vandaag. Dat was goed gelukt want binnen de minuut combineerde Nieuwkoop al de gewenste voorsprong in het Koudekerkse doel.  De arme goalie van de tegenpartij had vandaag zijn dag niet.

Zonder in echte problemen te komen, tempo werd goed hoog gehouden, kon onze D1 vrijuit combineren en steeds de vrije man vinden. Zowel Roan als Mike stonden steeds op de goede plek en konden goed bediend worden vanuit de spits en het middenveld. Nieuwkoop kwam 5x tot scoren in de eerste helft. Een slippertje zorgde voor een 1-5 ruststand.

Tweede helft hetzelfde beeld. Koudekerk bezit twee goede spitsen maar die konden niet bediend worden. Op alle andere posities kon Koudekerk te weinig weerstand bieden. Nieuwkoop voetbalde naar hartelust door. Het niveau zakte wel wat in, omdat soms het eigen succes prevaleerde boven het samenspel. Dat is ook wel inherent aan zo'n voorsprong en dus vergeven voor deze keer.

De eindstand 2-8 staat. Unieke uitslag in deze tweede klasse poule waar de meeste teams dicht bijelkaar liggen qua niveau. De boys van Hazerswoude zijn gewaarschuwd voor volgende week. Mannen wat een mooie dag.