D4 speelt alles of niks…

Nieuwkoop JO13-4G

D-pupillen zaterdag, D4, 6e klasse 10

17 mei 2014 10:30

Vandaag zaterdag 17 mei speelden we onze laatste competitiewedstrijd. Om 10.30 uur speelden we uit bij Rijnstreek D1. Toen we aan kwamen stond de platte kar met de slingers erop al klaar.

Er was zojuist een team van Rijnstreek kampioen geworden en daardoor liep het even anders.

De bestuurskamer was leeg en het was wachten op een sleutel voor de kleedkamer.

Twaalf van de veertien waren er aanwezig vandaag. Eén omdat hij een feestje had en een ander was ziek.

De zon stond strak aan de blauwe lucht en de grensrechter van Nieuwkoop had hier goed over nagedacht. Gekleed in korte broek en T-shirt was het een waar feest voor hem langs de lijn.

Een licht gebruind hoofd en een bruin kleurtje ging hij vandaag wel over houden na de wedstrijd.

Er werd afgetrapt en de meegereisde supporters (het waren er weer veel) gingen er eens goed voor zitten. Binnen 10 seconden lag de bal in de goal. Helaas voor Nieuwkoop, we stonden direct 1-0 achter.

Niet veel later viel de 2-0, wat was dit nou? Kom op mannen wakker worden en voetballen.

Dat gingen de mannen ook doen en de kansen kwamen: over links, rechts en door het midden.

Uit een van deze vele aanvallen werd een mooie goal gemaakt. Via vele schijven belandde de bal in het doel van Rijnstreek. 2-1.

Nu doorzetten en dat werd gedaan. Helaas geen goals meer voor Nieuwkoop maar wel een voor Rijnstreek. Met veel geluk voor hen verdween de bal via een Nieuwkoper in de eigen goal. 3-1 Rust.

In de tweede helft werd de boel op scherp gezet. Druk zetten op de bal en spelen zoals de laatste 20 minuten van de eerste helft. Dit werd gedaan en al spoedig kwamen de kansen. Er werd gestreden voor elke centimeter gras en dit leverde weer een goal op. 3-2.

Nu werd het alles of niks. Helaas voor ons werd het niks. Uit een spaarzame aanval van Rijnstreek werd het nog 4-2. Jammer mannen, geweldig gevoetbald allemaal!