E3 pakt verdiend een punt tegen de koploper

E-pupillen zaterdag, E3, 5e klasse 14

18 januari 2014 10:15

R. Sinnige

Vandaag was meteen de ultieme test, om te zien hoe wij de winterstop zijn uitgekomen. Woubrugge E2 stond na 7 gespeelde wedstrijden al 13 punten boven ons en dat betekende dat we tegen een sterke tegenstander zouden aantreden.

Er zit genoeg voetballend vermogen in dit team, dus van ons sterkste punt moeten wij het dan ook voornamelijk hebben. Maar als de tegenstander fysiek sterker is dan moet je ook wel eens uit een ander vaatje tappen.

We moesten dus zoveel mogelijk weg blijven van het fysieke spel en voornamelijk de bal in ons bezit houden met eenvoudig samenspel. In het begin lukte dit aardig en leden we weinig balverlies of veroverden we snel weer de bal terug. Sem was duidelijk één van de spelers die ver boven zijn normale niveau uitsteeg en met veel durf en lef speelde. Samen met Maik, Quinten en Boyd was hij een uitstekende sluitpost vandaag.

Helaas moest Jaap toch een bal doorlaten. Vooral twee fysieke spelers kwamen sterk door onze achterhoede. Normaal zakken we dan compleet weg, nu pakten we ons spel gewoon weer op. Prachtig om te zien. Zelfs de tegenstander gaf ons zeer sportief een groot compliment.

Lars, Indy en Norten blijven het nog moeilijk hebben tegen de wat sterkere tegenstander. Vooral hun wilskracht om te winnen en hun uitstekende samenspel, bracht ons enkele kansen.

Het kon dan ook niet uitblijven. Na alle fraaie interrupties van Bram, was het Sem die de terechte gelijkmaker scoorde. En het had niet veel gescheeld of hij had met de keurig ingespeelde bal van Norten het winnende doelpunt gemaakt. Helaas ging de bal net naast.

Boyd raakte jammergenoeg onhandig geblesseerd, maar verdient een groot compliment voor zijn inzet vandaag.

Van de week weer lekker trainen en dan mogen we volgende week om 10.15 uit bij Bernardus aantreden tegen hun eveneens hooggeplaatste E1.

We gaan er weer voor!