D4 speelt sinderende derby tegen NSV

D-pupillen zaterdag, D4, 6e klasse 10

25 januari 2014 10:15

J. Verduyn

Zaterdag 25 januari de winter is ver weg, dus er kon lekker gevoetbald worden.
Op het programma stond een derby tegen NSV'46 D2. Op de ranglijst stonden ze boven ons, maar bij winst schuiven we weer een stukje omhoog.

Voor het begin al de nodige paniek. Een speler kwam bij Henry: "Ik ben me witte broek vergeten". De trainer kwam er ook aan, ''Henry, ik rij even gauw naar huis want Ruben is zijn lenzen vergeten."

Zodoende stond de voorzitter op het veld en bemoeide zich met de warming-up. Een witte broek werd gevonden door Bert Boers van de ontvangstcommissie (Bert bedankt), de lenzen werden ingedaan en de wedstrijd kon beginnen.

Een scout van Sparta zat op de tribune, dus dit was een goede motivatie voor iedereen. Ook was er veel publiek. Ouders, opa's, oma's en vele anderen.

De wedstrijd begon en Nieuwkoop zette veel druk. Al snel leverde dit een goal op. 1-0 voor Nieuwkoop. Maar NSV liet zich niet uit het veld slaan en scoorde snel 1-1. Dit beloofde wat. Uit een kort genomen corner gevolgd door een strakke voorzet werd het 2-1  voor Nieuwkoop. Slecht verdedigen van Nieuwkoop kant werd gelijk afgestraft: 2-2 en NSV zette door 2-3 en 2-4.

Ook Nieuwkoop kreeg nog een drietal grote kansen, maar de bal ging er niet in.

In de rust werden de mannen op scherp gezet door Henry en Leon. De achterstand was niet nodig. Er moest meer druk gezet worden en feller gestreden worden op elke bal. De mannen waren er klaar voor.

NSV wist niet waar ze het zoeken moesten en binnen de kortste keren lag de 3-4 in het net. Toen kwam er een hele sterke fase van Nieuwkoop. Goed positiespel en direct druk naar voren met zijn allen. Ja hoor, de 4-4 lag in het net. Maar NSV wist toch nog bij het Nieukoopse doel te komen en kreeg een vrije trap. Ruben kreeg de bal niet klem en NSV maakte 4-5.

Nu moest er alles of niets worden gespeeld. De kansen volgden elkaar in rap tempo op maar de bal wilde er niet in. Van dichtbij en veraf werd er op de keeper geschoten, maar het geluk was nog niet aan onze zijde. Het zal toch zeker niet, zo goed spelen en weer met lege handen staan?

Maar nee hoor Nieuwkoop, maakte 5-5 en er waren nog twee minuten te spelen. Onze Ballotelli brak door op links en stond bijna op de achterlijn, maar met een fantastische knal over de NSV keeper maakte hij een geweldig doelpunt.
Nu stonden we weer voor 6-5. NSV trapte af en Nieuwkoop pakte de bal gelijk af om vervolgens de wedstrijd in het slot te schieten 7-5.

Mannen wat een wedstrijd vooral de 2e helft! Na afloop werd iedereen getrakteerd op patat of een tosti door de vader van Jim. Marcel bedankt!

Henry