E3 stunt weer

Nieuwkoop JO11-3JM

E-pupillen zaterdag, E3, 5e klasse 14

25 januari 2014 10:15

Na het gelijke spel van afgelopen week tegen de koploper ging de ploeg met veel vertrouwen naar Bernardus E1, een jonge talentvolle ploeg die bovenin meedraait.

Vanaf de aftrap namen onze jongens direct het initiatief. Met mooi combinatiespel werd de tegenstander onder druk gezet. De laatste bal was vaak net niet goed, waardoor we ons goede spel niet konden belonen met een paar doelpunten. De tegenstander kwam er een enkele keer gevaarlijk op de counter uit, maar dan wist onze verdediging en de sterk keepende Jaap het gevaar te keren.

Na een sterk bakkie limonade gingen de mannen de 2e helft in.

Het spel golfde nu beide kanten op. Na een aanval uit het boekje over meerdere schijven kon de keeper een schot van Bram maar half keren, waarna Indy de bal binnentikte 1-0!

De tegenstander zette er een tandje bij en wij liepen steeds verder achteruit. Na een minuut of 5 viel de gelijkmaker. Het werd een wedstrijd met veel strijd en kansen aan beide kanten. Eén minuut voor tijd werd Norten alleen op de keeper afgestuurd en met een subtiele voetbeweging lobte hij de bal over de uitkomende doelman 2-1.

Het was nog niet gedaan, want de scheidsrechter zijn klokje liep ineens wat trager. Na wat benauwde momenten voor ons doel floot hij na 4 minuten doorvoetballen dan eindelijk af. Tot grote vreugde van de spelers, technische staf en de meegekomen uit-supporters.

Jongens een groot compliment voor het goede spel! Hopelijk kunnen we deze lijn doortrekken komende week. Man van de wedstrijd was deze week Bram, benieuwd wie het volgende week zal zijn.Tot dan!

Maurice