C1 mist op haar na 1 punt

C-junioren zaterdag, C1, 1e klasse 09

1 februari 2014 11:30

Breevoort, B.

Onze wedstrijd van afgelopen zaterdag was er een met twee gezichten. Sportlust staat 3e heeft een goede ploeg. In Woerden bezorgden wij hen het eerste puntverlies en daar wilden wij graag een goed gevolg aan geven.

De eerste tien minuten kreeg Nieuwkoop al twee kansen, maar die leverden helaas niets op. Daarna was alles Sportlust wat de klok sloeg.

Zij kregen van ons alle ruimte om te voetballen en die moet je ze niet geven. Zeker verdedigend werd teveel ruimte weggegeven. Ook de duels werden verloren en dat de ruststand 0-3 was, was gedeeltelijk aan ons zelf te wijten.

Maar een wedstrijd duurt nu eenmaal zeventig minuten en na een duidelijke uitleg in de rust wat er bij ons niet goed ging, stond er in de 2e helft een ander Nieuwkoop. We hadden toch niets meer te verliezen...

Agressief en veel beter in positie werd Sportlust gedwongen om de lange bal te spelen. Die waren nu wèl voor ons. Al spoedig stond dan ook de 1-3 op het scorebord en sloop de onrust in onze tegenstander.

De 2-3 zorgde voor nog meer onrust en Nieuwkoop probeerde om er nog een punt uit te slepen. Tijdrekken werd door de scheidsrechter keurig bijgeteld, maar helaas wisten wij niet meer te scoren. Pluspunt vind ik absoluut onze inzet in de 2e helft waarin we nagenoeg niets weggaven.

Met deze 2e helft in het achterhoofd, durf ik met een gerust hart aankomende zaterdag naar Berkel.

Bert de Boer

Leider