Altijd wat te beleven bij D4

Nieuwkoop JO13-4G

D-pupillen zaterdag, D4, 6e klasse 10

1 februari 2014 9:45

Een geblesseerde keeper, ‘n ziekmelding van een speler, een jarige, een deuk in de lat, de voorzitter scout in Twente en supporters in Limburg.

Voor de wedstrijd hoorden we dat de voorzitter was gaan scouten in Twente. Dit tot grote ergenis van onze trainer. Het gaat toch goed zo? En de mannen gaan steeds beter spelen. Het bleek niet voor Nieuwkoop D4 te zijn, hoorden we later maar voor wie dan wel? Of was het toch ergens anders voor?

Op naar CVC Reeuwijk. Eerst nog even rond gekeken in de kantine van SV NIeuwkoop voor een vervangende keeper. Onze Ruben had namelijk wat beschadigde spieren en pezen opgelopen en kon het doel niet verdedigen. Omdat de wedstrijd van de D2 was afgelast, wilde Hessel het doel wel verdedigen van de D4. Hij deed dit geweldig. Hessel nogmaals bedankt! Verder misten we nog onze vaste laatste man Jesper. Hij was ziek.

We speelden op het kunstgras, maar begonnen ruim 20 minuten te laat aan de wedstrijd de warming-up duurde dus extra lang.Maar eenmaal bezig liet Nieuwkoop merken in vorm te zijn. Er werd flink druk gezet richting het doel  van CVC Reeuwijk, maar de bal wilde er niet in.

Zeker vier uitgespeelde mogelijkheden waren er al geweest voordat de bal in het doel lag. De 0-1 werd uiteindelijk gemaakt, maar helaas buitenspel.

Lang duurde het niet maar toen was het echt 0-1 en al heel snel 0-2. De toeschouwers gingen er eens rustig voor zitten. Dit kon wel eens een mooie dag worden.

Het werd 1-2 door wat slecht verdedigen van Nieuwkoop zijde, maar de marge werd weer snel twee. 1-3 Was de ruststand en Nieuwkoop deed zichzelf echt tekort. Wel moet worden opgemerkt dat de keeper van CVC Reeuwijk een aantal mooie reddingen maakte en zo zijn team op de been hield.

In de rust werd er afgesproken om wat meer de zijkanten op te zoeken en veel druk naar voren te geven. Dit betaalde zich snel uit. 1-4 En vele kans op meer. Het werd 2-4, maar we raakten hiervan niet onder de indruk.

Snel 2-5 gemaakt en 2-6. Toen rolde er werkelijk een geweldige aanval uit. Allemaal een keer raken en een keurig vrijgespeelde man van Nieuwkoop haalde verwoestend uit. De bal knalde hard op de lat met als gevolg een grote deuk in de lat, volgens alles en iedereen. We hebben het niet nagekeken, we zijn maar op de verhalen afgegaan... Ook de paal werd nog gevonden, maar er werd niet meer gescoord. Eindstand dus 2-6.

Na afloop een klein feestje. Eerst onder de douche en vervolgens in de kleedkamer, omdat onze Bram jarig was. In de kleedkamer hoorde ik dat de supporters in Limburg ons nog steeds op de voet volgen. Elke week wordt de SV Nieuwkoop site bezocht om de stukken over de D4 te lezen. Wat wil je ook als je zulke wedstrijden speelt? en nog niet hebt verloren in 2014.

Mannen opnieuw gefeliciteerd!