Hard werkende C1 haalt punt tegen koploper

C-junioren zaterdag, C1, 1e klasse 09

8 februari 2014 13:00

Reijnst, J.W. van der

Op papier geen echte 'kraker'. Wij verloren de thuiswedstrijd met 0-7. Daar moet dan wel de kanttekening bij gemaakt worden dat Nieuwkoop in dat duel in de verdediging en op het middelveld niet compleet was.

TOGB is de onbetwiste koploper in onze competitie, met slechts 1 verloren duel. Belangrijke faktor vandaag was zeker de wind. Een straffe windkracht 7 à 8 stond schuin over het veld.

De eerste helft hadden wij de wind mee. Duidelijk was dat wij de vleugelspelers van TOGB geen ruimte mochten geven, zij waren snel. Door heel kort te verdedigen kwamen zij niet aan hun spelletje toe en dat was te merken. Er ontstonden wat irritaties.

Nieuwkoop probeerde zoveel mogelijk haar eigen spel te spelen. Ver van het eigen doel, laag over de grond en vroeg druk zetten bij de tegenstander, zodat zij gedwongen werden de lange bal te spelen.

De voorsprong bij de rust was zeker niet onverdiend. Uit een rommelige situatie ruim buiten de 16 verdween de bal over de, te ver uit zijn doel staande, keeper van TOGB, 0-1. Dan wordt je als koploper toch onrustig en werd er wat meer gepraat tegen elkaar.

In de rust nog even wat positionele puntjes doorgenomen, want wij zouden zeker onder druk komen te staan.

Dat was precies wat er gebeurde. Veel druk van de tegenstanden en wij kregen de bal maar met moeite weg. Na 5 minuten in de 2e helft ging TOGB massaal op zoek naar de winnende treffer, maar was daarbij erg gehaast. Nieuwkoop stond verdedigend haar mannetje al hadden wij bij sommige situaties wel wat geluk. Maar dat moet je afdwingen...toch ?!

Naarmate de 2e helft vorderde werd er steeds meer gemopperd aan TOGB zijde op alles wat Nieuwkoop was. Zoveel zelfs dat de scheidsrechter de wedstrijd stil moest leggen om de technische staf aan de zijlijn tot kalmte manen. Maar zij moesten de schuld toch echt bij zichzelf zoeken.

Tegen het einde van de wedstrijd kwamen er zelfs nog enkele kansjes voor Nieuwkoop, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dat teveel van het goede zou zijn geweest.

De eindstand van 1-1 was zeker de verdienste van onze hard werkende jongens.

Bert de Boer
(leider C1)

helft was het al 1-1. Jammer dat de goal al zo snel viel.

helft vorderde werd er steeds meer gemopperd aan TOGB zijde op alles wat