E3 afgedroogd

Nieuwkoop JO11-3JM

E-pupillen zaterdag, E3, 5e klasse 14

8 februari 2014 10:00

Als één van de gelukkige teams mochten wij een wedstrijd spelen, maar daar was ook alles mee gezegd.

De afgelopen weken waren er al aardige verzopen wedstrijden en trainingen geweest en de meeste jochies waren er nu wel aan gewend. De afgelopen wedstrijd hadden we niet het uitstekende niveau van de eerdere twee wedstrijden gehaald en we hadden ons voorgenomen er weer vol tegenaan te gaan, dit mag je toch verwachten van een potentieel E1/2 team, maar helaas was het meer de wens van de leider en de coach.
Waar we hadden afgesproken voorin veel druk te geven op de verdedigers van de tegenstanders, werd er weg gestapt bij een dreigende pass, en mochten de verdedigers makkelijk opbouwen. Tot de rust konden de Zwammerdammers nog geen potje breken en liepen we enigszins geflatteerd tegen een tegendoelpunt aan.
Zwammerdam kwam duidelijk gemotiveerd de kleedkamer uit, terwijl bij sommige van ons op het voorhoofd geschreven stond 'moeten we weer?'.

De tegenstander ging duidelijk fysieker spelen, er werd doorgetrapt en het lichamelijke contact werd niet gemeden. Hierdoor hielden sommigen van ons nog meer afstand. Ideaal om lekker vrij op te kunnen opbouwen en dan kun je nog zo goed keepen als Jaap kan, maar dan gaan ze er helaas heel eenvoudig en makkelijk in.
De ommekeer kwam nadat er nogmaals duidelijk weer doorgetrapt werd op één van onze aanvallers. Deze werd kwaad en stond eindelijk eens op en ging ineens wel duels winnen, waardoor we wel de bal weer hadden en wel ons samenspel konden spelen.

De laatste 10 minuten deden we weer grotendeels mee en maakten we nog een terecht doelpunt, maar de schade was te groot en we werden compleet afgedroogd met 8-1.
We gaan twee weken even geen wedstrijd spelen, maar daarna verwacht ik een compleet gemotiveerde E3 terug. Op tijd en op alle trainingen en wedstrijden aanwezig zijn, met plezier, strijd en voor de winst willen voetballen. Jullie kunnen allemaal uitstekend voetballen en laat dat dan straks maar weer zien!
De trainer