D1 behaalt het maxinale tegen Floreant

Floreant D1

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 07

1 maart 2014 10:00

De Boskoopse D1 staat ongeslagen bovenaan met 30 uit 10. Een gemiddelde wedstrijd wordt met 4-0 gewonnen. Een gedegen uitbelanceerd team, grote sterke mannen in het centrum en rust in de opbouw. Tezamen met een flinke vleug talent en snelheid op de flanken straalt het team zelfvertrouwen uit en vandaag weten ze dat bij winst het kampioenschap feitelijk al veilig is.

De Nieuwkopers daarentegen hebben 18 punten uit 11 wedstrijden, zeker niet onverdienstelijk goed voor een mooie 3e plaats. De lijn omhoog wordt gestaag gevolgd. De knappe overwinning op VEP de laatste keer is daar het bewijs van.

Vooraf zijn onze mannen ingeprent dat wanneer er 200% inzet wordt getoond deze wedstrijd niet eens kansloos is. En dat was ook zo. Het was eigenlijk om je vingers bij af te likken. Het was ouderwets genieten van de strijdlust, sluwheid en talenten van onze spelers.

Achterin werd door Roy,Sem,Bram en Martin geconcentreerd doch stevig verdedigd. Praktisch foutloos, wat ontzettend knap is tegen het Boskoopse gallery-play. Op het middenveld moesten Robin, Dave en Roan met krachten smijten om weerstand te bieden aan de boomlange en zeer getalenteerde Boskoopse spelbepalers. Door de snelheid van Mike en Tjeerd op de aanvalsflanken en het harde werk van Lorenzo in de spits moest Floreant toch continu alert zijn op tegenstoten van onze D1.

Wat een mooie strijd, zo zou voetbal iedere week moeten zijn. Steeds kon het twee kanten op. Floreant was dan wel de bovenliggende partij maar naarmate de wedstrijd vorderde groeide er twijfel bij Floreant.  Langs de lijn van onze kant groeide de hoop op het in werking treden van de aloude voetbal wet: Als ie niet aan de ene kant valt dan kan een doelpuntje stelen zomaar voldoende zijn in een wedstrijd als deze.

De balans opmakend heeft onze D1 het maximale eruit gehaald vandaag. Danwel geen corners of kansen kunnen creeëren, maar anderzijds was het enige wapenfeit van Floreant een doffe knal op de doelpaal van Pluk. Terechte uitslag en daarmee een punt gewonnen vandaag.

Geweldig dat Wessel (ingescheurde duim) en Danté (gebroken vingers) er waren (compleet met gips) om hun teammaten te steunen. Ook een fiks compliment voor Boris is op zijn plaats; In de tweede helft viel Boris van Harten uit de D4 uitstekend in.

Volgende week tegen Koudekerk wordt het vast weer een feestje.