D1 weer terug op de 3e plaats

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 07

8 maart 2014 14:45

H.J.M. v.d. Jagt

Het jongensboek van de D1 nadert alweer bijna de afsluitende hoofdstukken. Het 13e hoofdstuk van de in totaal 18 in deze competitie verliep vandaag soepeltjes.

Onze D1 startte met enorm pressie-spel wat resulteerde in een aantal goede mogelijkheden en een zwaar teruggedrongen Koudekerk. Na 10 minuten kon de Nieuwkoopse formatie al op haar lauweren gaan rusten met een 2-0 voorsprong op het scorebord.

Jammer dat de pressie niet kon worden doorgezet. Langs de kant leek het alsof onze D1 het zichzelf daardoor moeilijker maakte dan strikt noodzakelijk. Alhoewel de uitwedstrijd aldaar met een ruime 8-0 in het voordeel van Nieuwkoop kon worden beslecht, kreeg Koudekerk vandaag meer de mogelijkheid om te laten zien wel degelijk over een goed elftal te beschikken. Verdediging en middenveld moesten flink veel werk verzetten vandaag.

Achterin bleef Nieuwkoop de concentratie de hele wedstrijd goed vasthouden. Eén moment van onachtzaamheid in de 2e helft zorgde voor de eretreffer van de tegenstander en daarmee was het gedaan. Hoogtepunt in de tweede helft was de prachtige treffer (de 6-1) van Danny de Vrijer. De invaller uit de D2 krulde na een rush vanaf de linkerkant de bal prachtig in het kruis van de verre hoek.

Door het blessureleed in de D1 werden naast Danny, die de hele wedstrijd zeer verdienstelijk speelde, ook Nino van Eck en Wesley Veenendaal bijna de gehele tweede helft ingezet. Leuk om te zien dat ook deze spelers stuk voor stuk het niveau van de D1 aankunnen.

De directe concurrenten van de D1 in de 2e klasse troffen elkaar vandaag. Daardoor verloor een aantal ploegen punten. Met de 6-1 overwinning van vandaag staat onze D1 daarom weer terug op de 3e plaats in de 2e klasse.

Het zal mij benieuwen of de mannen de weddenschap met coach Willem gaan winnen. Hiervoor is een vierde plek nodig aan het eind van de rit. De verwachting is dat de mannen hiervoor nog tenminste 12 punten uit de aanstaande 5 wedstrijden moeten pakken. Niet onmogelijk maar wel een leuke uitdaging voor de ploeg. Tevens garantie om langs de lijn de aankomende weken weer volop te mogen gaan genieten van het pupillenvlaggeschip uit Nieuwkoop.

Martin Hoekstra