D4 oefent met succes in Noorden.

NSV '46 D2

Nieuwkoop JO13-4G

22 februari 2014 11:00

Een aantal weken geleden eindigde deze wedstrijd voor de competitie in een 7-5 overwinning voor de D4 van SV Nieuwkoop.

Door de vele afwezigen in verband met de vakantie waren we genoodzaakt wat spelers te lenen. Deze werden via een omweg gevonden bij de E1.

Melvin, Jesper en Richard wilden graag meedoen om hun debuut te maken op het grote veld. Dit deden ze allemaal geweldig.

Onze trainer was verwend door het thuisfront vanwege zijn verjaardag en trots toonde hij zijn magneetbord met magneten om de speluitleg voor vandaag te demonstreren.

We speelden vandaag op de aanval in een 3-4-3 systeem en dat was echt even wennen. Vele supporters waren weer mee gekomen om de mannen aan te moedigen en dit was nodig.

De aftrap werd genomen en eerst speelden we tegen wind. De eerste kleine kansen waren voor NSV maar lang duurde dit niet. Na een aantal minuten kreeg de D4 grip op de wedstrijd en begon kansen te krijgen. De ene aanval was nog mooier dan de andere. Er werd goed druk gezet en al spoedig stond de 0-1 op het bord.

Nu doorzetten D4! En dat deden ze. 0-2 en 0-3 werd het voor rust. Een penalty werd gemist door deze snoeihard op de lat te schieten. Ook de paal werd getroffen na een vloeiende aanval over rechts.

In de tweede helft was het publiek nog niet rond het veld door problemen met de koffiemachine in de kantine en de 0-4 lag al in het net. Jammer, want de trainer en de vlagger miste zo hun bakkie in de rust. Deze moesten het nu maar doen met een beker limonade. Maar hij smaakte goed.

De D4 bleef de wedstrijd goed onder controle houden en dat was maar goed ook. Er stond een scout van SV Nieuwkoop langs de lijn om de E spelers te bekijken, maar ook de D spelers van de D4 om te zien wie er mogelijk een contract krijgt aangeboden. Vandaag kwamen ze er allemaal in aanmerking voor.

De 0-5 werd gemaakt en er werd ook een goal afgekeurd na een geweldige aanval met één keer raken.
Het was buitenspel? Het zijnet werd nog een aantal keer gevonden en de keeper van NSV redde een aantal keer. Zodoende bleef het 0-5.

Na afloop werden de mannen van de E hartelijk bedankt en klonk er groot applaus. Het was feest in de kleedkamer. Nog steeds ongeslagen in 2014.