E3 neemt revanche op DOSR

E-pupillen zaterdag, E3, 5e klasse 14

15 maart 2014 10:15

R. Sinnige

Vorige week hadden we schaamteloos gelijk gespeeld tegen Alphia E3. Bij de rust stonden we 0-2 voor, maar helaas liep het de tweede helft niet en daar maakte de tegenstander goed gebruik van en sleepte er een gelijkspel uit.

Afgelopen dinsdag mochten we thuis aantreden tegen onze vrienden van Alphense Boys E4. Het was duidelijk dat iedereen er enorm veel zin in had. Het werd dan ook een open en doelpuntrijke wedstrijd.

Eigenlijk waren er twee spelers die bepaalden dat de winst naar Alphen werd meegenomen. Helaas een iets gemankeerde Nieuwkoop speler, die door blessure op deze avond enigszins te kort kwam. En bij de tegenstander liep er een voetballertje die zeker een kans maakt om het volgend seizoen in een hoger selectie elftal te spelen bij de Boys.

Met deze gegevens kregen we iets teveel doelpunten tegen. Zes, maar maakten we zeker zelf vier fraaie doelpunten. Dit gecombineerd met verzorgd voetbal van beide partijen, maakte het een zeer aantrekkelijke wedstrijd.
Vandaag moesten we aantreden tegen DOSR E2. Uit hadden we zeer geflatteerd met 3-1 verloren.

Onze voorbereiding liep helaas iets anders. Twee spelers van ons mochten stand-by staan bij de E2 en zouden alleen invallen in nood. Dit maakte het helaas onmogelijk voor ons om spelers uit een lager team te lenen. Gelukkig voor de mannen mochten ze uiteindelijk ruimschoots meedoen en hielpen ze als ware clubspelers het hogere team mee aan de overwinning. Top gedaan mannen! Enigszins vermoeid sloten ze aan bij hun huidige team.

De overige 7 spelers mochten het nu gaan laten zien en zij pakten hun kans. De overduidelijke fysiek sterkere tegenstander kwam nauwelijks aan de bal. Er werd prima opgebouwd van achteruit. Onze eigen keeper hebben we voor een paar wedstrijden uitgeleend aan de D3. En met veel plezier geven we de keeper uit de E4 de kans om ons doel schoon te houden. Dit deed Jop uitstekend.
Vooral de bal rollend aan de backs geven maakte het mogelijk om de flanken goed te gebruiken. Door het veld groot te houden konden we makkelijk de bal snel naar voren plaatsen.

Met de rust stond het 3-0. Na wat aanwijzingen in de rust, bouwden we de uitslag uit naar een 5-0 voorsprong. Toen was de pijp behoorlijk leeg. DOSR maakte hier goed gebruik van en kwam terug naar 5-2.

Maar op het einde van de wedstrijd maakten wij een fraaie counter, die einduitslag bracht tot 6-2. Jullie hebben het uitstekend gedaan.
Maurice en Egon