Verzwakte D1 zet Hazerwoude Boys opzij

Nieuwkoop JO13-1

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 07

15 maart 2014 10:30

Wat waren we verwend langs de lijn de laatste weken. Schitterend D1-voetbal en heerlijk weer. Affijn, vandaag naar Hazerswoude. Ik moest even terugzoeken hoe het in de thuiswedstrijd ook al weer was. Waar verslagen dan al niet goed voor zijn.

Het bleek een zakelijke 5-0 overwinning te zijn geweest. Geen goed voetbal maar redelijk eenvoudig drie punten gepakt.

Vandaag was alles anders. Koud en guur. Volle wind over het veld. Weer om een muts op te zetten feitelijk. Met tevens flink wat spelers (4) in de ziekenboeg werd het aanpassen en puzzelen voor trainer Willem. Met invallers uit diverse teams tegen een ploeg die iets goed te maken had moest Nieuwkoop aan de bak. Toch straalde het team bij aanvang alle vertrouwen in een goede afloop uit.

Nieuwkoop begon ook veelbelovend. Kansje op een vlotte voorsprong ging helaas nog net naast. Een gelukje met een beoordeling van de scheidsrechter. Hij had een penalty tegen kunnen geven, maar oordeelde anders. Later nog even gepeild onder de niet objectieve mede-supporters, conclusie: het was er ook geeneen.

Het was echt lastig voetballen in de harde wind. Droog en redelijk hoog gras maakte het rollen van de bal ook niet echt makkelijk. Passjes kwamen daardoor slecht aan en het werd dus aanpoten tegen de toch wel sterke Boys uit Hazerswoude.

Tot tweemaal toe kwam er een schitterende pass (1xRoan, 1x Robin) , je kent ze wel, van die balletjes die met gevoel precies op maat worden gelegd. En Mike wist wel raad met deze ballen: tweemaal raak! Geleende sokken? Ik zou ze niet meer teruggeven. Tijd om tien-tien-tien te roepen langs de kant, al was het alleen maar om een beetje warm te blijven. Maar dat liet Hazerswoude vandaag niet toe.

Er volgde een periode met best wat mogelijkheden voor de gastheer. Onze Pluk was echter de beste man van het veld vandaag. Hij speelde een sublieme wedstrijd. Daar waar Hazerswoude een aantal keer ons degelijke verdedigingsblok wist te verrassen (het was geen onkunde maar de wind die dat veroorzaakte) stond Pluk steeds klaar met fantastische reddingen.

Na de rust kwamen de Hazerswoude Boys met goede moed uit de kleedkamer. Achterin ging de deur op slot en vol zelfvertrouwen bouwde de ploeg met leuk positiespel op. Bij Nieuwkoop kon je dezelfde wedstrijdtaktiek bespeuren, dus al met al best een aardige pot om naar te kijken. Twee ploegen die vochten tegen de weers- en veldomstandigheden en de tegenstander.

Nog eenmaal lukte het de Nieuwkopers om echt gevaarlijk te zijn. De kans werd onberispelijk door Robin benut. Eindstand 3-0. Prima zaken gedaan in Hazerswoude.

Nu op naar ARC volgende week. De strijd om de derde plek in de twee klasse. ARC is een tegenstander van een heel andere orde, dus dat wordt een mooie test voor onze gehavende ploeg. Als de invallers dan weer net zo goed spelen als vandaag komt het vast goed.

Speciale dank namens de D1 gaat uit naar alle teams die vandaag last hadden van de blessures en zieken in de D1. Ik begreep dat er heel wat interne verschuivingen nodig waren in de D2/D3 tot aan de E2/E3 aan toe, om met een complete D1 uit te kunnen komen.