E3 grijpt net naast een verdiend punt

E-pupillen zaterdag, E3, 5e klasse 14

22 maart 2014 10:15

R. Piké

Alle spelers hadden zich weer keurig op tijd verzameld en zo konden we weer een tactisch praatje houden gevolgd door een rondo op het veld als warming-up.

Gelukkig waren we vroegtijdig ingelicht over het afwezig zijn van een clubscheidsrechter en enthousiast reageerde Bob om onze scheidsrechter voor deze wedstrijd te zijn, waarvoor dank.
We konden overduidelijk makkelijk meevoetballen met de op papier veel sterkere tegenstander Alkmania E1. In het begin hadden we vooral nog veel ontzag voor sommige wat uit de kluiten gewassen tegenstanders, maar de lichtvoetige Sem had al snel in de gaten dat de balbeheersing van deze mannen niet erg goed was en hij pikte dan ook makkelijk de ballen van de voeten, om vervolgens weer snel ons eigen spelletje te spelen.

Met Norten op rechts, Lars in de spits en Bram op links en Indy in de voorhoede, hadden we genoeg stootkracht voorin. Na een mooi opgezette aanval over meerdere schijven was het Norten die uit een voorzet van Lars voor het eerste doelpunt tekende.

Alkmania zette wat meer druk en wij konden maar moeilijk de bal weg krijgen. Simon, Sem, Maik, Boyd en Quinten deden nog zo hun best, maar hadden niet meer de rust om de bal naar de zijkant weg te werken.

Dat resulteerde in een rommelballetje die viel op de slof van de tegenstander die de bal richting het doel schoot. De bal kaatste enigszins ongelukkig tegen Maik aan, waardoor de bal onhoudbaar voor Simon in het net belandde.

Daarna bleef het heen en weer gaan, totdat de overduidelijk sterkste man van het veld het op zijn heupen kreeg en van zijn laatste man positie mocht komen en vervolgens met een prima afstandsschot de bal onhoudbaar over onze keeper heen schoot.
Daarna deed Alkmania de deur op slot en hadden wij ondanks wat fraaie aanvallen de macht niet meer om de laatste man van de tegenstander te passeren.

Helaas een verliespartij, maar zo voelde het niet. Prima wedstrijd gespeeld mannen!
Aanstaande woensdag spelen we een vriendschappelijk wedstrijd in Alphen tegen Alphense Boys F1 en volgende week mogen we weer vroeg op om tegen de Kickers te voetballen.
Maurice en Egon