D1 verdiende meer tegen ARC

Nieuwkoop JO13-1

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 07

22 maart 2014 10:30

Tot tweemaal aan toe stonden beide ploegen dit seizoen al tegenover elkaar. In de beker was het nog ARC die met de winst kon pronken. In de thuiswedstrijd voor de competitie in was onze D1 de bovenliggende ploeg.

Vandaag de wedstrijd in Alphen. Het 8e veld lag erbij als bufferzone tussen voetbal en hockey. En hoewel Alphen aan den Rijn aanspraak probeert te maken op de titel hoofdstad van het Groene Hart kan ik me niet voorstellen dat dit knollenveld doelbewust zo is aangelegd.

Beide teams stonden in ieder geval op scherp. De inzet vandaag is om na Floreant en ESTO best of the rest te worden in poule 7 van de 2e klasse.

ARC begon feller. Won in de eerste helft meer duels. De Alphenaren creeërden wat meer mogelijkheden. Invalkeeper Hessel uit de D2 keepte een puike pot, maar kon het niet helpen dat ARC met een 1-0 voorsprong de rust in ging.

Het doelpunt was omstreden. Tjeerd werd voorin geschept door twee verdedigers en bleef met flinke pijn in de kuit liggen. ARC voetbalde door en de scheidsrechter moedigde de thuisploeg aan om door te voetballen. ARC profiteerde van het moment van onachtzaamheid. Chapeau, 10 minpunten voor de Alphenaren als het gaat om de fairplaycup.

De toon was gezet, de Nieuwkopers werden feller. Onze mannen streden alsof ze tegen twaalf man voetbalden. Het resulteerde in de tweede helft in een omslag. Hoewel ARC eerst de 2-0 nog maakte was het Nieuwkoop die de Alphenaren steeds beter in de tang had.

De 2-1 viel vlot door een schitterende treffer van Robin. Uit een serie aanvallen en corners bleef Nieuwkoop gevaarlijk. Een kogel van Lorenzo ging rakelings over. Vlak voor tijd had Nieuwkoop eigenlijk de gelijkmaker wel verdiend, maar zoals vaker in het voetbal voorkomt, maakte ARC uit een corner uiteindelijk onberispelijk 3-1. Einde oefening.

Roan viel geblesseerd uit door een trap op zijn voet. Hopelijk valt dit mee want de ziekenboeg zit al tjokvol. Thijn Koelemij kwam voor Roan erin en speelde een goede wedstrijd. Dank voor het invallen Thijn.

Volgende week alle kans om het weer goed te maken, thuis om 11:30u tegen TAVV.

Martin Hoekstra