Geen mooi weer voetballers bij D1

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 07

29 maart 2014 11:30

R. Sinnige

Stonden de spelers op standje te scherp? Was het een teveel aan zelfvertrouwen ten opzichte van de tegenstander vandaag? Of was het het mooie weer?

De eerste helft was gewoon onder de maat vandaag aan de kant van Nieuwkoop D1. Nieuwkoop stond TAVV toe van achteruit op te bouwen. Naarmate de wedstrijd vorderde resulteerde dat in kansjes en uiteindelijk de terechte voorsprong voor TAVV.

De treffer zorgde wel voor scherpere individuele duels. Een beetje meer druk zetten en TAVV verloor al snel weer de bal. De scheidsrechter was genoodzaakt over en weer het spel steeds even stil te leggen wegens blessures.

Fijn dat de scheidsrechter vandaag goed begrip had voor het feit dat er bij pijnlijke situaties gewoon sprake is van kinderen die even van de schrik moeten bekomen. Dit handelen zorgde voor een positieve en sportieve sfeer op het veld. Met over en weer respect van beide partijen voor elkaar. Precies zoals je het graag ziet langs de kant.

Vijf minuten voor rust deed Nieuwkoop iets terug. Lorenzo poeierde vanuit een indirecte vrije trap vlak voor de zestien met een snijdende volley de gelijkmaker in de touwen. Twee minuten later was het alweer Lorenzo die een hoekschop van Tjeerd knap inknikte. Vlak voor rust was onze D1 in ieder geval weer aan de goede kant van de stand. Dat beloofde wat voor de tweede helft.

En inderdaad, Willem had zijn mannen bijgepraat en precies de juiste snaar geraakt. Nieuwkoop controleerde de wedstrijd in de tweede helft en forceerde kansen. Snijdende diepte passjes naar de snelle flanken zorgden voor gevaar. Een afgemeten pass bereikte Tjeerd, die de keeper uitkapte en de 3-1 mocht intikken.

De mooiste goal van de wedstrijd begon bij Dave. Met zijn altijd  200% inzet veroverde hij de bal links op het middenveld. Dave tikte op de uit de spits teruggekomen Lorenzo. Lorenzo dirigeerde Tjeerd op de linkerflank de diepte in met een snelle kaats. Mike kwam vanaf rechts in positie om vervolgens de rush en de pass van Tjeerd onberispelijk bij de tweede paal te verzilveren. Ouderwets tikkie-takkie voetbal om je vingers bij af te likken. Mooier dan dat Ajax de Europa-Cup wint. Wat een genot.

Nieuwkoop had TAVV liggen. Helaas hadden de mannen het zelf niet helemaal in de gaten, anders hadden er nog wel een paar goals kunnen vallen.

Positief was de terugkeer van Yassin en Danté uit de ziekenboeg. Jammer dat er nu nog maar twee wedstrijden op het programma staan. Al met al kunnen we nu al stellen dat het een zeer geslaagd seizoen is geworden.

Individueel en als team zijn er mooie ontwikkelingen te zien geweest bij de spelers. Er is een basis gelegd om de aankomende jaren nog veel plezier aan te beleven. De credits hiervoor komen geheel op het conto van de begeleiders Willem, John en Marco.

Volgende week even pauze en de week erna gelukkig weer de thuiswedstrijd tegen de E-top van Alphense Boys.