D4 de weg kwijt tegen Bodegraven

Nieuwkoop JO13-4G

D-pupillen zaterdag, D4, 6e klasse 10

22 maart 2014 9:00

Opnieuw veel goals bij de D4, ook was er een hattrick te zien en een 'spelersbus'.

Zaterdag 22 maart stond de wedstrijd tegen de koploper op het programma.
Uitslapen was er niet bij. Om 8.00 uur stond het vertrek gepland naar Bodegraven. We speelden tegen de plaatselijke D1 en dit was tevens de koploper.

Op vrijdagavond was er toch nog een klein probleem. Hoe ga je met 3 auto's 13 toppers van de D4 vervoeren? Een 'spelersbus' van een bezorgde ouder bracht uitkomst.

"Henry'' neem mijn auto, maar mee daar kunnen 7 personen in, dus dan gaat het goed komen. Nogmaals dank hiervoor namens de D4.

De reis verliep redelijk voorspoedig en na wat omleidingen kwamen we aan in Bodegraven. Rond het complex waren de straten namelijk open gebroken.

Bij aankomst was de tegenstander al aan het warmlopen. Dit werd dus een echte test. Als je dan ook nog een speler ziet lopen die twee koppen groter is dan alle anderen dan weet je dat er wat moet gebeuren vandaag.

De aftrap werd genomen en Nieuwkoop nam direct het heft in handen.
Er werd goed druk gezet op de tegenstander en deze wist hier duidelijk gen raad mee. Kans op Kans kreeg de D4 en uit zo'n kans viel dan ook het verdiende doelpunt. 0-1

Helaas duurde dit niet lang. Uit een spaarzame uitval maakte Bodegraven 1-1 en na een foutieve terugspeelbal werd het zelfs 2-1 voor Bodegraven.

De hoofden van de mannen gingen omlaag en Bodegraven maakte hier optimaal gebuik van. Voor rust maakte ze 3-1 en 4-1. Jammer want dit was echt niet nodig gezien het begin van de wedstrijd.

In de kleedkamer tijdens de rust donderde het behoorlijk. Iedereen moest nu toch wakker zijn en de mannen geloofden er weer in.

Vol goede moed begonnen we aan de tweede helft. Er werd veel druk naar voren gezet en strijd geleverd voor elke bal. Het werd 4-2 en even later zelfs 4-3.

Ging het dan toch gebeuren vandaag?

De koploper wankelde, maar kreeg toch een paar kleine kansjes en uit één daarvan werd de 5-3 gescoord.

Daarna viel Nieuwkoop ver terug en de tegenstander scoorde nog twee keer, zodat de eindstand 7-3 was.

Wat wel bijzonder was dat al onze goals gemaakt werden door één speler, Eugene.

Na afloop was een ieder boos en teleurgesteld, maar we hebben weer veel geleerd vandaag. Dat gaan we de laatste wedstrijden gebruiken om het seizoen goed af te sluiten.